پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

کیک انجیر یکی دیگر از کیک‌های میوه‌ای است که در آن به جای شیر از ماست استفاده می‌شود و طعم نسبتا ترش ماست در ترکیب با شیرینی حاصل از انجیر و عسل، کیکی خوشمزه را ایجاد می‌کند.

دسر

مواد لازم برای 8 نفر:
- 10 عدد انجیر متوسط (هر کدام را به 8 قسمت تقسیم کنید)
- 3 قاشق سوپ‌خوری عسل
- 200گرم یا یک پیمانه کره نرم‌شده
- 175گرم یا سه‌چهارم پیمانه پودر قند
- پوست رنده‌شده یک عدد لیموترش
- پوست رنده‌شده نصف پرتقال
- 4 عدد تخم‌مرغ (سفیده و زرده آن جدا شود)
- 225 گرم یا 2 پیمانه آرد سفید گندم
- یک قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
- یک قاشق چای‌خوری سودا
- 250 میلی‌لیتر یا یک پیمانه ماست
- مقداری عسل برای براق کردن انجیرهای پخته روی کیک

طرز تهیه:

1 – فر اجاق گاز را روی 180درجه سانتی‌گراد یا 350درجه فارنهایت یا شماره 4 از قبل گرم کنید. قالب کیکی با قطر 23سانتی‌متر را آماده کنید، سپس کف و دیواره آن را بعد از چرب کردن با روغن مایع، با کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پوشش دهید.

حالا برش‌های انجیر را در کنار و همچنین روی هم در کف قالب بچینید و 3 قاشق عسل را روی انجیرها بریزید.
2 – کره، پودر قند، رنده پوست لیمو و پرتقال را در کاسه بلوری بزرگی بریزید و با همزن شروع به مخلوط کردن آنها بکنید تا مخلوط حاصل، بی‌رنگ شده و پف کند. سپس کم‌کم زرده‌های تخم‌مرغ را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

3 – مواد لازم خشک شامل آرد، بیکینگ پودر و سودا را در ظرفی با هم مخلوط کرده و سپس کمی از آن را به مخلوط کرمی اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق ماست به آن افزوده و هم‌زدن را ادامه دهید. همین کار را به نوبت تا زمانی تکرار کنید که مخلوط خشک و ماست تمام شده و خمیری حاصل شود.

4 – کاسه تمیزی آماده کنید و سفیده‌های تخم‌مرغ را در آن بریزید و با مخلوط‌کن آن‌قدر بزنید تا پف کرده و سفت شود. حالا ابتدا نیمی از آن را به مایه کیک اضافه کرده و آرام هم بزنید، سپس باقیمانده سفیده زده‌شده را افزوده و هم‌زدن را یکی‌دو بار به آرامی انجام دهید. مایه کیک را روی انجیرها بریزید و به مدت یک ساعت در فر حرارت دهید تا بپزد.

کد خبر 34297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز