دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: مرد جوان در فاصله کوتاهی بعد از آزادی از زندان، با 2 همدستش باند سرقتی به راه انداخت و با جعل عنوان مأمور به سرقت از مشتریان بانک‌ها و صرافی‌ها دست زد.

او مدعی است چون پیدا کردن کار برای یک سابقه دار سخت بوده، دوباره سرقت‌هایش را از سر گرفته است.

چندی قبل یک طلافروش به پلیس آگاهی کرج رفت وبا طرح شکایتی گفت: ساعتی قبل وقتی با 5 میلیون تومان چک مسافرتی از یک صرافی در چهارراه طالقانی بیرون آمدم، پس از طی مسافتی2 مرد با معرفی خود به‌عنوان مأمور پلیس مبارزه با مواد‌مخدر و به بهانه اینکه مواد‌مخدربه همراه دارم دست به بازرسی خودرویم زدند ولی بعد از رفتن آنها متوجه سرقت چک‌های مسافرتی‌ام شدم.

در حالی‌که شکایت‌های مشابه دیگری به پلیس گزارش شده بود، عملیات ردزنی سارقان آغاز شد و با چهره نگاری سارقان، یکی از آنان که جوان سابقه داری به نام محمد بود و به تازگی از زندان آزاد شده بود شناسایی و در عملیات ضربتی در یکی از پاتوق‌هایش درمحاصره پلیس قرار گرفت.

با آغاز بازجویی‌های فنی و تخصصی، سارق جوان لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم، اما چون می‌دیدم کار کردن سخت است و پیدا کردن کار برای من که سابقه‌دار بودم دشوارتر بود، بنابراین مجددا به فکر سرقت افتادم و با همدستی 2 دوستم شروع  به سرقت‌ کردیم.

برای اجرای نقشه سرقت، در ابتدا خودروی مدل بالایی را سرقت کرده و سپس با یک کارت شناسایی جعلی به سرقت از مشتریان بانک‌ها و صرافی‌ها پرداختیم.

محمدیاری- رئیس شعبه ششم دادسرای امور جنایی کرج- با اعلام این خبر گفت: تا کنون 12‌شاکی متهم را شناسایی کرده‌اند و تلاش برای دستگیری 2‌همدستش از سوی کارآگاهان دایره جنایی ادامه دارد.

کسانی که به این روش مورد سرقت قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهم به اداره آگاهی کرج مراجعه کنند.

کد خبر 34061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز