یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمع‌‌آوری داروهای سرماخوردگی کودکان،تاثیر درازمدت استاتین‌ها در پیشگیری از بیماری قلبی،نقش چای در افزایش تراکم استخوان یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند.

داروهای سرماخوردگی کودکان از داروخانه‌ها جمع می‌شوند

سی‌بی‌اس‌نیوز: چندین تولیدکننده داروهای سرماخوردگی کودکان در آمریکا به طور داوطلبانه بیش از یک دو جین از فراورده‌های دارویی خود را که برای درمان علائم سرماخوردگی در کودکان زیر دو سال بودند از بازار خارج کردند.

این اقدام دو هفته پس از آن صورت می‌گبرد که سازمان غذا و داروی  آمریکا در مورد خطرات بالقوه بهداشتی این فراورده‌ها برای کودکان کمسن هشدار داد.

این شرکت‌های داروسازی در بیانیه‌ای گفتند والدین ممکن است به طور سهوی مقادیر بیش از حد مجاز این داروها را به کودکان‌شان بدهند.

آکادمی متخصصان اطفال آمریکا هم می‌‌گوید به طور کلی این داروها نباید برای سرماخوردگی‌ها در کودکان کمسن به کار روند.


استاتین‌ها در درازمدت از حمله قلبی پیشگیری می‌کنند

سی‌ان‌ان: یک گزارش منتشرشده در نشریه پزشکی نیوانگلند می‌گوید منافع قلبی مصرف داروهای استاتینی ممکن است سال‌ها پس از قطع مصرف آنها ادامه پیدا کند.

بر اساس تحقیق پژوهشگران اسکاتلندی مردان میانسالی که برای 5 سال از داروی کاهنده کلسترول خون پراواستاتین استفاده کرده بودند نسبت به مردانی که این دارو را مصرف نکرده بودند، در معرض خطر کمتر ابتلا به بیماری قلبی بودند.

این منافع تا 10 سال پس از قطع دارو ادامه پیدا کرده بود.

چای استخوان لگن زنان را تقویت می‌کند

فاکس‌نیوز: بررسی که در "نشریه تغذیه بالینی آمریکا" منتشر شده است، نشان می‌دهد که زنان بین سنین 70 و 85 سالی که روزانه چای می‌نوشیدند، نسبت به زنانی که چای نمی‌نوشیدند دارای تراکم بالاتر معدنی استخوان لگن بودند.

پژوهشگران این فرض را مطرح می‌کنند که مواد آنتی‌اکسیدان فلاوونوئیدی در چای مسئول این اثر باشند که باعث پیشگیری از شکستگی ناشی از پوکی استخوان در سنین بالا می‌شود.

کد خبر 33970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز