شنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: تاثیر رژیم غدایی بر سرطان تخمدان، شیوه‌ای آزمایشی برای درمان ام‌اس، کارآمدی داروهای جدید برای درمان اختلال دوقطبی و نحوه تاثیر داروی تاکسول بر سرطان پستان یافته‌های پزشکی آنلاین امروز هستند:

رژیم غذایی کم‌چربی خطر سرطان تخمدان را کاهش می‌دهد

بوستون گلوب: یک بررسی بر روی 40000 زن  سالمند شواهد قاطعی را به دست داده است که کاستن از چربی‌های غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. برای اینکه این تغییر رژیم غذایی موثر واقع شود، به طور میانگین باید 4 سال ادامه پیدا کند. بر اساس  نتایج این بررسی که در "نشریه موسسه ملی سرطان" آمریکا آمده است، در افرادی که رژیم غذایی کم‌چربی را برای 8  سال ادامه داده‌اند، خطر سرطان تخمدان تا 40 درصد کاهش می‌یابد.

یک پادتن ممکن است آسیب عصبی در ام‌اس را کاهش دهد

سی‌بی‌اس‌نیوز: پژوهشگران در کلینیک مایو در  آمریکا می‌گویند به طور موفقیت‌امیزی یک پادتن (آنتی‌بادی) را برای اعاده غلاف چربی اعصاب (میلین) نابود شده بوسیله بیماری ام‌اس در موشها به کار گرفته‌اند. دانشمندان این پادتن را به موش‌های دارای عارضه مشابه ام‌اس که میلین موش‌ها را تخریب کرده‌بود، ترزیق کردند. یک دوز منفرد این پادتن به ترمیم میلین در این موش‌ها در طول 5 هفته کمک کرد.

داروهای جدیدتر برای اختلال دو قطبی

فاکس نیوز: دیکتور ایگور گالینکر رئیس یک مرکز درمانی اختلال دوقطبی در نیویورک می‌‌گوید آخرین نسل از داروهای ضدروانپریشی مورد استفاده برای درمان اختلال دوقطبی نسبت داروهای سنتی موثرتر و ایمن‌تر هستند. این داروهای ضدروانپریشی به اصطلاح غیرمتعارف شامل کلوزاپین، اولانزاپین، کواتیاپین، زیپراسیدون، و ریسپریدون  هستند. به گفته دکتر گالینکر این داروها هنگامی که به همراه روش‌های روان‌درمانی به کار روند، بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

تاکسول برای همه موارد سرطان پستان موثر نیست

لوس‌آنجلس تایمز: یک بررسی جدید که نتایج آن در نشریه پزشکی نیوانگلند  منتشر شده است نشان می‌‌دهد که داروی شیمی‌درمانی بسیار مورد استفاده یعنی پاکلتاکسل یا تاکسول در زنان مبتلا به سرطان پستان که تومورهای آنها فاقد ژن HER-2 است چندان موثر نیست. تاکسول بیش از همه در بیمارانی که دارای ژن‌های بیش‌فعال HER-2 هستند، موثر واقع می‌شود، به طوری که این افراد در صورتی که داروی تاکسول را دریافت کنند، تقریبا 40 درصد احتمال عود بیماری در آنها کاهش می‌یابد.

کد خبر 33835

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز