سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: خاصیت جدید یک داروی ضدسرطان،دستگاه‌های سونوگرافی مینیاتوری برای عروق،نقش مفید آپاندیس در بدن و تاثیر واکسن آنفلوانزا در کاهش مرگ سالمندان عناوین یافته‌های پزشکی آنلاین 16 مهر هستند:

داروی ضد‌سرطان ممکن است بیماری کرون را درمان کند

ام‌اس‌ان‌بی‌سی: یک بررسی نشان می‌دهد که  گروه جدیدی از داروهای ضدسرطان به نام مهارکننده‌های هیستون دیاستبلاز (HDACs) ممکن است توانایی مهار کردن دستگاه ایمنی بیش‌فعال  در بیماران مبتلا به  بیماری کرون- یکی از بیماری‌های التهابی روده- و سایر اختلالات خودایمنی را داشته باشد.

این بررسی نشان داد که یکی از داروهای این گروه به نام ساب‌اروئلانیلید هیدروکسامیک اسید (SAHA) که برای درمان سرطان لنفاوی پوستی از نوع سلول T تایید شده است، تولید سلول‌های تنظیم‌کننده از نوع T را تشدید می‌کند و به این ترتیب  دستگاه ایمنی  را در موش‌ها را مهار می‌کند.

اسکنر‌های کوچک  مشکلات قلبی را تشخیص می‌دهند

بوستون گلوب: ابزارهای سونوگرافی مینیاتوری راه خود را به مطب‌های پزشکان باز می کنند. این ماشین‌های جیبی که وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارند، می‌توانند تصاویری از شریان‌های گردن را به دست دهند.

تصاویر سونوگرافی شریان‌های گردن، پنجره‌ای به وضعیت شریان‌های قلب هستند و به پزشک امکان می‌دهند بر مبنای آنها در مورد تجویز آزمایش‌ها یا درمان‌های بیشتر تصمیم بگیرد.

ادعا برا این است که این  وسائل دستی شیوه‌ای نسبتا ارزان و بدون درد برای بیماریابی در افراد بدون علائم مشکلات قلبی هستند.[یک اسکنر جدید برای غربالگری قلب]

آپاندیس از میکروب‌های خوب حفاظت می‌کند

سی‌بی‌اس‌نیوز: دانشمندان در "نشریه زیست‌شناسی نظری" می‌نویسند که ظاهرا آپاندیس از میکروب‌ها مفیدی برای روده تولید و حفاظت می‌کند. پژوهشگران می‌گوبند به نظر می‌رسد که کارکرد آپاندیس مربوط به تنظیم‌کردن مقادیر زیاد باکتری‌هایی که در دستگاه گوارش انسان وجود دارند، باشد.
هنگامی که بیماری‌هایی مانند وبا یا اسهال خونی آمیبی روده را از باکتری‌ها یمفید پاک می‌کنند، آپاندیس دوباره روده‌ها را از این میکروب‌ها پر می‌کند.[آپاندیس؛ مزاحم یا مفید؟]

واکسن آنفلوانزا خطر مرگ را در سالمندان کاهش می‌دهد


یو‌اس‌تو‌دی: یک بررسی 10 ساله در نشریه پزشکی نیوانگلند گزارش می‌کند که واکسیناسیون آنفلوآنزا با 27 درصد کاهش در خطر بستری شدن برای آنفلوآنزا یا ذات‌الریه در میان سالمندان  65 سال و بالاتر همراه است. خطر  مرگ ناشی از آنفلوآنزا نیز 48 درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 33545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز