همشهری‌آنلاین: دولت کره‌شمالی با انتقاد شدید از مانور نظامی مشترک آتی واشنگتن – سئول، هشدار داد در صورت هرگونه تحریک مسلحانه، به کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا حمله می‌کند.

کره‌جنوبی و اصلی‌ترین متحدش آمریکا قرار است ماه آتی میلادی بزرگ‌ترین مانور سالانه خود را در واکنش به آزمایش اتمی اخیر پیونگ‌یانگ و پرتاب موشک ‌ماهواره‌بر آن برگزار کنند.

فرماندهی عالی ارتش کره‌شمالی در واکنش به این تحرکات گفت واشنگتن - سئول در نظر دارند تا "عملیات سر بریدن" و سایر اقدامات علیه رهبری کره‌شمالی را انجام دهند تا موشک‌ها و تسلیحات اتمی را خنثی کنند. این نهاد نظامی همچنین گفت که اگر "کوچک‌ترین نشانه‌ای" مبنی بر عملیاتی شدن چنین برنامه‌ای احساس شود، "حمله‌هاي پیشگیرانه" آغاز می‌شود و اولین هدف، کاخ ریاست جمهوری سئول است چرا که آنجا "مرکز طراحی توطئه‌ها برای رویارویی با سیاستمداران کره‌شمالی" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیونگ‌یانگ همچنین تهدید کرد پایگاه‌های آمریکا در آسیا - اقیانوسیه و خاک آمریکا را هدف قرار دهد. در بیانیه فرماندهی عالی ارتش کره‌شمالی آمده است: پیونگ‌یانگ قدرتمندترین و مدرن‌ترین ابزارهای حمله در جهان را که قادر است ضرباتی مهلک به آمریکا در هر لحظه و مکان وارد آورد، در اختیار دارد.

این مقام کره شمالی در ادامه تهدیدهایش اعلام کرد چنین حمله‌هايی کشوری (آمریکا) را که زباله‌دان همه اشرار در جهان است به خاکستر تبدیل خواهد کرد به طوری که دیگر هرگز نتواند به این سیاره بازگردد.

بیش از 90 هزار نیرو از آمریکا و کره‌جنوبی "حمله پیش‌دستانه" به انبارهای شبیه‌سازی شده تسلیحاتی کره‌شمالی را از هفتم مارس برگزار می‌کنند. یک مقام ارشد دفاعی در سئول در گفت‌وگو با روزنامه "کوریا هرالد" گفت که عملیات‌ مانور امسال شامل پوشش تاسیسات اصلی در کره‌شمالی و تمام تاسیسات نزدیک مرزهای شمالی می‌شود. این سناریو همچنین شامل نیروهای عملیاتی ویژه مستقر در نواحی مرزی در مجاورت چین و روسیه نیز است.

این مانورها از هفتم مارس با حضور پررنگ نیروهای کره‌ای انجام می‌شود و تعداد آنها حدود چهار برابر بیشتر از تعداد نیروهای آمریکایی حاضر خواهد بود. گرچه مانورهای دیگری هم برگزار می‌شود اما این‌ها جزو بزرگ‌ترین مانورهای نظامی است.

گمان می‌رود کره‌شمالی بیش از 1000 موشک در اختیار داشته باشد؛ با این حال تمامی آنها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را ندارند. سئول تاکید دارد که این مانورها با نظارت سازمان ملل متحد، مطابق طرح‌های ماه‌های گذشته انجام مي‌شود اما مقام‌ها آن را "هشداری قوی" به نظام کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی می‌دانند.

کد خبر 326196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha