همشهری آنلاین: در پی تیره‌شدن روابط ایالات متحده‌ی آمریکا با روسیه، چین و کره شمالی، این کشور برای دومین بار در ظرف چند روز، عملیات آزمایشی پرتاب یک فروند موشک دوربرد را در سواحل شرقی ایالت کالیفرنیا تکرار کرد.

آزمایش موشک میان‌قاره‌ای آمریکا در کالیفرنیا

به گزارش دويچه وله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آزمایش موشک بین قاره‌ای "مینوتمن III" در سواحل شرقی کالیفرنیا با موفقیت به پایان رسیده است.

این موشک که فاقد کلاهک هسته‌ای بوده، در سحرگاه روز جمعه از پایگاه هوایی "واندنبرگ" در شمال غرب شهر لس‌آنجلس به سوی هدفی مشخص در جنوب پاسیفیک در فاصله‌ی ۸ هزار کیلومتری شلیک شد.

رابرت ورک، یکی از کارشناسان وزارت دفاع آمریکا در این رابطه گفت: «آمریکا این موشک را هر زمان که لازم باشد به کلاهک هسته‌ای مجهز می‌کند.»

او ضمن توضیح درباره‌ی کارایی این سامانه تاکید کرد که با آن می‌توان "تقریبا هر نقطه‌ای را با دقتی فوق‌العاده هدف قرار داد".

این دومین آزمایشی است که وزارت دفاع آمریکا در ظرف مدت کوتاهی به مرحله‌ی اجرا می‌گذارد. پنتاگون خواهان مدرن‌سازی زرادخانه‌ی اتمی این کشور در چارچوب برنامه‌ای ۱۰ ساله است که بنا بر ارزیابی کارشناسان، بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار هزینه برمی‌دارد.

  • تشدید مسابفه تسلیحات در زمان بحران

به گفته‌ی کارشناسان، آمریکا با انجام آزمایش "مینوتمن III" در صدد اثبات برتری هسته‌ای خود در جهانی است که هر روز بر اختلافات سیاسی بین کشورهای متعدد در آن افزایش می‌یابد.

از جمله چندی است که روابط سیاسی آمریکا با روسیه، به دلیل بحران اوکراین و عدم یافتن راه‌حلی مشترک درباره‌ی آینده‌ی سوریه تیره‌ شده است. این امر هم‌چنین در مورد مناسبات چین با واشنگتن به خاطر مناقشه‌ی این دو کشور بر سر استقلال تایوان نیز صدق می‌کند.

علاوه بر این، چندی است که روابط سیاسی کاخ سفید با کره‌ شمالی نیز به دلیل انجام آزمایش‌های متعدد هسته‌ای این کشور به وخامت گراییده است.

کد خبر 326346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha