همشهری آنلاین: رقابت درون حزبی احزاب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا که به طور جداگانه در ایالت‌های «کارولینای جنوبی» و «نوادا» برگزار شد با پیروزی «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» پایان یافت.

ترامپ و کلینتون برندگان انتخابات مقدماتی دو ایالت آمریکا

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا پیروزی در انتخابات درون حزبی ایالت «کارولینای جنوبی» را از آن خود کرد حال آنکه در جبهه دموکرات ها نیز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا توانست با پیروزی در انتخابات درون حزبی ایالت «نوادا» پیروزی خود را بر «برنی ساندرز» رقیب سوسیال- دموکرات خود اثبات کند.

پیروزی اخیر ترامپ و کلینتون موقعیت آنها را برای کسب عنوان گزینه نخست احزاب جمهوریخواه و دموکرات برای رقابت در اتخابات نهایی هشتم نوامبر تحکیم کرد.

اما پیروزی واقعی برای ترامپ زمانی رقم خورد که «جب بوش» با کسب رتبه ای بسیار کمتر از دیگر رقبای مطرح، در جایگاه چهارم حزب جمهوریخواه قرار گرفت و با کناره گیری از دور رقابت ها به رویای خود برای تبدیل شدن به سومین عضو از خانواده بوش که قدم به کاخ سفید می گذارد، پایان داد.

با شمارش ۵۸ درصد از آراء ایالت کارولینای جنوبی، ترامپ ۶۹ ساله با کسب ۳۳.۹ درصد از آراء در جایگاه نخست حزب جمهوریخواه قرار گرفت حال آنکه «تد کروز» و «مارکو روبیو» به ترتیب با کسب ۲۱.۸ و ۲۱.۵ آراء برای تصاحب جایگاه دوم با یکدیگر رقابت می کنند.

پیروزی كلينتون و ترامپ در رقابت های درون حزبی ایالت های کارولینای جنوبی و نوادا، راه را برای پیروزی آنها در رقابت های درون حزبی اول مارس - تاریخی که در آن بسیاری از ایالت های آمریکا انتخابات مقدماتی خود را برگزار می کنند - هموار خواهد کرد.

کد خبر 325896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha