همشهری آنلاین: در تازه‌ترین مناظره انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه، تد کروز و مارکو روبیو ترامپ را به "دوستی با کلینتون‌ها" و "تناقض" متهم کردند. ترامپ، تد کروز را "آدم بی‌خاصیت" توصیف کرد و مناظره به فریاد کشیده شد.

حملات شدید نامزدهای جمهوری‌خواه به دونالد ترامپ

به گزارش دويچه وله، تازه‌ترین مناظره‌ی انتخاباتی جمهوری‌خواهان در آمریکا پیش از "سه‌شنبه بزرگ" درشامگاه پنج‌شنبه (۲۵ فوریه/۶ اسفندماه) برگزار شد.

در "سه‌شنبه بزرگ" در ۱۱ ایالت رای‌گیری صورت خواهد گرفت.

در این دور از مناظره تد کروز و مارکو روبیو به شدت به دونالد ترامپ، دیگر نامزد حزب تاختند.

تد کروز و مارکو روبیو تقریبا به تمامی اظهارات و موضع‌گیری‌های ترامپ، از مساله مهاجران گرفته تا برنامه‌های اقتصادی و مبادلات مالی حمله کردند.

مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا، که تاکنون شانس بیشتری از دیگر هم‌حزبی‌های خود برای نامزدی نهایی حزب جمهوری‌خواه دارد، در این مناظره‌ی تلویزیونی به میزبانی شبکه‌ی "سی‌ان‌ان" به شدت به سیاست‌های ترامپ درباره‌ی مهاجران تاخت.

دونالد ترامپ در اظهاراتی جنجالی مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور شود تمام مرز آمریکا با مکزیک را "دیوارکشی" می‌کند تا "مهاجر غیرقانونی" وارد کشور نشود.

روبیو، ترامپ را متهم کرد که درحالی چنین موضع‌گیری می‌کند که بسیاری از نیروهای کار ارزانی که در استخدام شرکت‌های ترامپ‌اند از "مهاجر غیرقانونی‌اند" و مدعی شد که ترامپ با این اقدام "فرصت شغلی آمریکایی‌ها را کاهش داده است."

ترامپ که سرمایه‌دار بسیار ثروتمندی است، در بخشی از فعالیت تجاری خود صاحب شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی ساخت‌وساز کازینو و ساختمان‌های بزرگ فعالیت دارند. بسیاری از کارگران این پروژه‌های ساخت‌وساز کارگران خارجی و ارزان‌قیمت‌اند.

ترامپ در پاسخ به روبیو گفت: «من ده‌ها هزار نفر را استخدام و فرصت شغلی ایجاد کردم. شما در عوض تا حالا برای یک نفر هم کاری دست‌وپا نکردید.»

  • فریادهای متقابل ترامپ و کروز

تد کروز، سناتور ایالت تگزاس و دیگر رقیب ترامپ در حزب جمهوری‌خواه، در انتقادهای خود بر "روابط دوستانه" پیشین ترامپ با کلینتون‌ها انگشت گذاشت.

کروز گفت: «حزب ما نمی‌تواند با نماینده‌ای برنده انتخابات بشود که با هیلاری کلینتون در موضوعاتی توافق و روابط دوستانه دارد. چنین فردی نمی‌تواند در مناظره‌های انتخاباتی نهایی جلو کلینتون بایستد.»

سناتور ایالت تگزاس همچنین مدعی شد که ترامپ این توانایی و بینش را ندارد که یک قاضی تازه‌ برای دیوان عالی آمریکا انتخاب کند.

او تاکید کرد که ترامپ در بسیاری مواد حقوقی نگاهش مشابه "لیبرال‌های جناح چپ حزب دموکرات" است و چنین کسی نمی‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا معرفی کند.

ترامپ در واکنش به این اظهارات، تد کروز را "آدم بی‌خاصیت" توصیف کرد. در پی این حمله، برای چند دقیقه‌ای صحنه‌ی مناظره به میدان فریاد زدن این دو نامزد انتخاباتی بر سر یکدیگر تبدیل شد.

فشارها بر تد کروز و مارکو روبیو برای حمله‌ی سازمان‌یافته‌تر و جدی‌تر به دونالد ترامپ بالا گرفته است. به‌رغم اظهارات نژادپرستانه، ضدخارجی، جنسیت‌زده و حمله‌های ترامپ به مسلمانان، محبوبیت او کماکان رو به ‌افزایش است و نگرانی‌ها از این‌که او نامزد نهایی حزب جمهوری‌خواه شود، بالا گرفته است.

بن کارسون، جراح مغز و یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه با این‌که عملکرد ضعیفی دارد و عملا شانسی برای برنده شدن ندارد، اعلام کرد که کماکان در رقابت‌های انتخاباتی حضور خواهد داشت و قصد انصراف ندارد.

کد خبر 326348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha