همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین و باراک اوباما رییسان جمهوری روسیه و آمریکا در یک گفتگوی تلفنی در باره بحران سوریه و دیدگاه‌های واشنگتن و مسکو برای مبارزه با گروه تروریستی داعش مذاکره کردند.

پوتین و اوباما اوضاع سوریه را بررسی کردند

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز یکشنبه اعلام کرد: سران دو کشور در گفت و گوی تلفنی خود که به ابتکار طرف آمریکایی انجام گرفت، بطور مفصل درباره مسایل سوریه و آخرین وضعیت روند حل و فصل بحران در این کشور گفت وگو و تبادل نظر کردند.

«پوتین و اوباما نتایج نشست اخیر گروه حامیان سوریه که روزهای پنجشنبه و جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار شد و در آن مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت در عرصه های انسانی و تعیین نقشه راه برقراری آتش بس در سوریه مورد تاکید قرار گرفت را عالی ارزیابی کردند.»

دو طرف همچنین از برقراری آتش بس و کمک های انسانی به سوریه حمایت کردند.

رئیس جمهوری روسیه یک بار دیگر بر اهمیت تشکیل جبهه واحد ضدتروریستی بدون بکارگیری معیارهای دوگانه تاکید کرد.

وی همچنین به لزوم برقراری تماس های کاری بین مقامهای وزارت دفاع روسیه و آمریکا اشاره کرد و افزود: این امر امکان مبارزه هدفمند و موفق با داعش و سایر گروه های تروریستی را فراهم می کند.

آمریکا به عنوان پیشگام گروه کشورهای عربی غربی ضد سوری همراه ترکیه و عربستان مخالف عملیات بمباران تروریست ها به ویژه داعش هستند که با همکاری روسیه و سوریه انجام می شود ولی مسکو و دمشق اعلام کرده اند که نابودی تروریست ها ادامه خواهد یافت.

پوتین و اوباما همچنین در این گفت وگوی تلفنی توافق کردند همکاری های وزارت خارجه دو کشور را برای اجرای توافقات به دست آمده در نشست گروه حامیان سوریه در مونیخ را افزایش دهند.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ادامه گفت و گوی تلفنی خود در باره اوضاع اوکراین و وضع اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل بحران این کشور گفت و گو کردند.

پوتین ابراز امیدواری کرد که دولت اوکراین اقدامات عملی برای انجام تعهدات خود در توافقنامه مینسک ازجمله برقراری گفت و گوهای مستقیم با نمایندگان منطقه دونباس (شرق اوکراین) و عفو عمومی و اصلاحات در ساختار حکومتی و قانون اساسی این کشور را بکار می گیرد.

کد خبر 325088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha