همشهری آنلاین: وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به سازمان ملل متحد و شورای امنیت اعلام کرد: حمله توپخانه‌ای سنگین ترکیه به شمال این کشور حمایت مستقیم از گروه‌های تروریستی است.

اعتراض دولت سوریه به حملات ترکیه | هشدار کردهای سوریه به دخالت های ترکیه

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه افزود: سخنان «داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه که دخالت این کشور در امور سوریه را اعلام می کند اعتراف رسمی به این امر و اصرار این کشور برای نقض قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه ها اعلام کرد که دولت سوریه به شدت جرائم و نقض حریم مداوم این کشور در سوریه را محکوم می کند و از شورای امنیت و سازمان ملل می خواهد که به مسئولیت خود در قبال حفظ امنیت و ثبات و جلوگیری از جنایت های ترکیه در سوریه عمل کند.

ترکیه روز شنبه از کردهای سوریه خواست تا از نواحی که در شمال حلب طی روزهای اخیر به تصرف خود درآورده اند، عقب نشینی کنند.

نیروهای ترکیه، پایگاه های حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه در منطقه «اعزاز» و «منغ» در شمال سوریه را هدف حمله های توپخانه ای و خمپاره قرار دادند.

دولت آنکارا حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را شاخه حزب کارگران کرد ترکیه (پ .ک. ک) در سوریه و گروه تروریستی می داند.

رسانه های ترکیه نوشتند ، ترکیه ساعاتی پس از اعلام آمادگی نظامی برای عملیات زمینی در سوریه و همکاری با عربستان برای استقرار جنگنده های آن کشور در پایگاه اینجرلیک ترکیه دست به این عملیات زد.

دولت آنکارا نگران قدرت گیری حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و تشدید ناآرامی ها در مناطق کردنشین ترکیه است.

«احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه روز شنبه گفته بود ،کشورش در مورد اتخاذ تدابیر بر ضد هرگونه تهدید از خاک سوریه تردید نخواهد کرد،همانگونه که در برابر تهدید از خاک عراق بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق تردید نکرد.

پایگاه خبری ملیت نوشت: در پی این حمله ، آمریکا از ترکیه خواست حمله های خود به نیروهای کرد در شمال سوریه را پایان دهد.

  • هشدار کردهای سوریه به دخالت های ترکیه

از سوي ديگر اتحادیه دموکراتیک کرد سوریه روز یکشنبه با رد درخواست ترکیه برای تخلیه مواضع مرزی این کشور اعلام کرد که با هرگونه دخالت زمینی ترکیه در خاک سوریه مقابله می کند.

به گزارش شبکه خبری العهد لبنان، «صالح مسلم» رئیس مشترک این اتحادیه گفت: ترکیه حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.

وی افزود: پایگاه نظامی که ترکیه روز شنبه در خاک سوریه هدف قرار داد پیشتر تحت سیطره گروه «جبهه النصره» بود که هفته گذشته توسط یگان های کرد آزاد شد.

نیروهای ترکیه روزشنبه صبح پایگاه های حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه در منطقه «اعزاز» و «منغ» در شمال سوریه را هدف گلوله باران توپخانه خود قرار دادند.

این حملات روز يكشنبه نیز علیه پایگاههای نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در نزدیکی شهرک «اعزاز» در شمال سوریه تکرار شد.

کد خبر 325101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha