یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان، خواستار عادی سازی روابط روسیه و غرب شد و گفت، دوران روابط سرد با روسیه باید پایان یابد.

 آلمان خواستار عادی سازی روابط غرب و روسیه شد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گابریل روز یکشنبه در گفت و گو با روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» گفت: تصمیم به کنار گذاشتن روسیه از گروه 7 دوراندیشانه نبود.

این سیاستمدار آلمانی تاکید کرد که روسیه نخست باید بر توافق مینسک در مورد حل بحران اوکراین پایبند باشد.

وی افزود: در بلند مدت، درخواست از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حل اختلافات و در عین حال کنار گذاشتن وی از گروه هفت بی معناست.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، اواخر ماه نوامبر (آبان- آذر) گفت که اگر روسیه به همکاریش با غرب درباره سوریه ادامه دهد و اختلافات بر سر اوکراین حل شود، روسیه می تواند بار دیگر به گروه 7 بپیوندد.

گروه 7، از هفت کشور صنعتی جهان تشکیل شده که بزرگترین بخش اقتصاد جهان را در اختیار دارد.

اعضای این گروه در بحبوحه بحران اوکراین در سال 2014 قرار بود نشستی را در شهر تفریحی سوچی روسیه برگزار کنند اما این نشست به دلیل کنار گذاشته شدن مسکو از این گروه، در بروکسل برگزار شد و در آن، سران کشورهای انگلیس، آلمان، آمریکا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه و کانادا از مسکو به دلیل آنچه نقض تمامیت ارضی اوکراین خواندند، بشدت انتقاد کردند. رهبران هفت کشور صنعتی گفتند آماده «تشدید تحریم های هدفمند و اقدامات معنادار بیشتر برای مجازات روسیه» هستند.

گروه 7 که در زمان عضویت روسیه در آن به گروه 8 معروف بود، پس از کنار گذاشتن مسکو مجددا به گروه 7 تغییر نام داد.

روابط روسیه و غرب از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال الحاق کریمه به روسیه و تشدید بحران اوکراین در سال 2014 به وخامت گرایید.

واشنگتن، بروکسل و هم پیمانانش تاکنون چند دوره تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده و مسکو را به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم کرده اند؛ اتهامی که روسیه بارها آن را تکذیب کرده است.

کد خبر 316199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha