همشهری آنلاین: حزب لیبرال دموکرات روسیه با معرفی آمریکا به عنوان «ایالات متحده شیطانی»، اقدامات نظامی و جاسوسی واشنگتن در عرصه بین المللی به ویژه اوکراین، خاورمیانه و همچنین بحران آفرینی اقتصادی در سال ۲۰۰۸ را از «مصادیق رفتارهای شیطانی واشنگتن» خواند که همچنان ادامه دارد.

 یک حزب بزرگ روسیه، آمریکا را «ایالات متحده شیطانی» خواند

به گزارش ایرنا، حزب لیبرال دمکرات روسیه که چهارمین حزب بزرگ در پارلمان این کشور به شمار می رود، با اشاره به تالیف کتاب «ایالات متحده شیطانی» که قرار است در سال 2016 (کمتر از دو ماه دیگر) منتشر شود، اعلام کرده است: آمریکا و متحدانش در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، نشان دادند که در قرن 21 هم گستاخانه و بدون توجه به قوانین جهانی هر اقدامی را که می خواهند در عرصه بین المللی انجام می دهند.

در بخش دیگری از ارزیابی رفتارهای بین المللی واشنگتن آمده است: با وجود تمامی اقدامات آمریکا در عرصه های مختلف، تلاش این کشور برای حفظ انحصارهای جهانی به ویژه در زمینه اقتصادی شکست خواهد خورد و واشنگتن از مدتی پیش شاهد افول جایگاه دلار در کشورهای مختلف است.

در کتاب حزب لیبرال دمکرات روسیه همچنین هشدار داده شده است: آمریکا با سیاست های خود سبب بروز بحران بزرگ اقتصادی و مالی جهان در سال 2008 شد که 14 تریلیون دلار به اقتصاد کشورهای مختلف آسیب زد و اکنون نیز ممکن است برای حفظ انحصار اقتصادی و جلوگیری از سقوط ارزش دلار، بحران آفرینی دیگری را برای زمین گیر کردن اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه اجرا کند.

این کتاب افزوده است: هر چند گروه سرمایه داران آمریکایی هنوز تلاش می کنند به انحصار خود در اداره اقتصاد جهانی ادامه دهند، ولی این وضعیت همیشگی نخواهد بود و استیلای اقتصادی آنان نابود خواهد شد.

حزب لیبرال دمکرات روسیه در ادامه با تاکید بر اینکه رفتارهای کنونی آمریکا مصداق رویکردهای شیطانی می باشد، افزوده است: اقدامات نظامیان آمریکایی در 70 سال گذشته از جمله اشغال ژاپن پس از جنگ دوم جهانی، جنگ علیه کره شمالی، حمله به عراق و افغانستان، بمباران لیبی و بحرانی کردن سوریه، در حافظه تاریخی جهانیان ماندگار شده است و اکنون همه دریافته اند آمریکا دیگر نمی تواند مدعی ارائه الگوی دموکراسی باشد.

حزب لیبرال دمکرات به رهبری «ولادیمیر ژیرینوفسکی» معاون سابق دوما با در اختیار داشتن 56 کرسی از 450 کرسی پارلمان پس از حزب حاکم روسیه واحد، کمونیست و روسیه عادل، چهارمین حزب این کشور به شمار می رود.

کد خبر 313113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha