همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه گفت: نیروهای آمریکایی با وجود آگاهی از مواضع داعش از بمباران مراکز این گروه تروریستی خودداری می‌کنند.

لاوروف

به گزارش ایرنا، لاوروف در گفت‌وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: اطلاعاتی داریم که حاکی از آن است آمریکا از بمباران مواضع تروریست‌های داعش خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: برخی از شرکای ما در ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی علیه داعش می‌گویند اطلاعاتی در مورد موقعیت واحدهای گروه داعش در اختیار دارند، اما فرماندهی ائتلاف (آمریکا) اجازه حمله هوایی به این مواضع را نمی‌دهد.

وزیر خارجه روسیه در عین حال گفت: هر چند نمی‌خواهم از این مساله نتیجه‌گیری کنم و امکان دارد فرماندهی ائتلاف ارزیابی های متفاوت یا اطلاعات و ملاحظاتی داشته باشد که دیگران آن را ندارند، اما چنین پیام‌هایی وجود دارد.

وی همچنین این امکان را بعید ندانست که ائتلاف آمریکایی در مبارزه با گروه تروریستی داعش اهداف دیگری جز آنچه را که اعلام کرده، داشته باشد.

لاوروف ادامه داد: شرکای آمریکایی یا در ابتدا ناسنجیده ائتلاف علیه داعش را تشکیل دادند یا این که آن را به صورتی درآوردند که اهداف اولیه اعلام شده را دیگر ندارد.

وزیر خارجه روسیه یادآورشد: ائتلاف علیه داعش بسیار سریع تشکیل شد و در طول چند روز از اعلام تشکیل آن گفته شد که تعدادی از کشورها به عضویت آن در می‌آیند و سپس بمباران هوایی مواضع داعش شروع شد.

وی افزود: زمانی که عملکرد واحدهای هوایی ائتلاف علیه داعش را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهیم به نتیجه عجیبی می‌رسیم و چنین به نظر می‌رسد که افزون بر اهداف اعلام شده در مبارزه با داعش، این ائتلاف هدف دیگری را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: موثرترین مبارزه با داعش را ارتش سوریه انجام می‌دهد و تلاش غرب برای نادیده گرفتن نقش ارتش این کشور در مبارزه با این گروه تروریستی بی‌پایه و اساس است.

وی ادامه داد: شرکای غربی اعلام می‌کنند از سهم روسیه یا هر کشور دیگری در مبارزه با گروه داعش فقط در صورتی که موقعیت رئیس جمهوری سوریه را تقویت نکند، استقبال می‌کنند، اما آنها این واقعیت را نادیده می‌گیرند که موثرترین مبارزه با داعش را ارتش سوریه انجام می‌دهد.

کد خبر 307125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha