همشهری آنلاین: مشاور نظامی فرماندهی کل قوا حمایت های مادی و معنوی و مشاوره های نظامی ایران به عراقیها و سوریها را بر اساس عقل و منطق خواند وگفت: سوریه، لبنان و عراق عمق دفاع استراتژیک ایران هستند و عقل و فهم سیاسی ایجاب می کند داعشیها را در همان جا از بین ببریم.

رحیم صفوی

به گزارش ایرنا، سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی عصر پنجشنبه در نخستین یادواره 340 شهید حوزه 311 امام جعفر صادق (ع) افزود: آمریکاییها برای استحکام بخشیدن به نفوذ خود در منطقه تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

صفوی با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس افزود: این هفته بهترین فرصت است که جوانان از حماسه های نسل قبل از خود مطلع شوند.

وی با بیان اینکه آموزه های دوران دفاع مقدس هنوز هم می تواند ملت ما را از گزند توطئه های بیگانگان مصون نگه دارد، افزود: هم اکنون دشمنان از طریق جنگ نرم و شبکه های ماهواره ای به دنبال رخنه های فرهنگی در کشور هستند و متأسفانه افزایش آمار طلاق در کشور یکی از نمونه های این تهاجمات فرهنگی است.

سرلشگر صفوی گفت: در دوران دفاع مقدس مردم از مال و جان خود گذشتند اما چه اتفاقی افتاد که وقتی دولت از افراد جامعه خواست از دریافت یارانه انصراف دهند با پاسخ منفی مردم مواجه شد.

وی این واکنش را هشداری به مسوولان سیاسی و فرهنگی دانست که ببینند چه کرده اند که این اتفاق افتاده است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنانش به شرایط کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: مجموع آوارگان عراق و سوریه به 9 میلیون نفر رسیده است و تاکنون بیش از هفت هزار نفر در یمن به شهادت رسیده اند.

رحیم صفوی ادامه داد: در 10 سال گذشته، کشورهای حاشیه خلیج فارس 100 میلیارد دلار سلاح از آمریکاییها خریده اند اما یک مورد از این سلاحها را علیه رژیم صهیونیستی به کار نبرده اند.

وی گفت: آمریکاییها هم پس از شکست در عراق و دادن 5 هزار کشته، به مسلط کردن داعشیها و تکفیریها در منطقه پرداخته اند.
در بخش دیگری از این مراسم از خانواده شهیدان افراسیابی و میرمحکم که به ترتیب 5 شهید و 3 شهید تقدیم انقلاب کرده اند تجلیل شد.

در این مراسم از سید حسن انتظاری جانباز مدافع حرم نیز تجلیل شد.

کد خبر 307631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha