همشهری انلاین: تعمیم اطلاعات پردازش شده تازه ترین نظرسنجی در روسیه نشان می‌دهد که بیشتر روس‌ها، سیاست‌های غرب به ویژه آمریکا را در قبال کشور خود خصمانه می‌دانند که هدف نهایی آن ضربه زدن به روسیه است.

روس ها غرب را دشمن خود می دانند

به گزارش ایرنا، «لوادا سنتر» معتبر ترین مرکز نظرسنجی در روسیه روز دوشنبه نتایج آخرین نظرسنجی خود را منتشر کرد که بر اساس آن 82 درصد شرکت کنندگان، سیاست های غرب در قبال روسیه را خصمانه خواندند.

47 درصد پاسخ دهندگان در نظرسنجی، ترس و نگرانی غرب از قدرت و توانمندی نظامی روسیه را علت اصلی سیاست های ضدروسی عنوان کردند.

41درصد هم گفتند که علت سیاست های خصمانه غرب علیه روسیه، تلاش برای کنترل منابع و ثروت های طبیعی این کشور است.

بر اساس نتایج نظرسنجی لوادا سنتر، 69 درصد روس ها بر این باورند که غرب تضعیف و تحقیر روسیه را هدف سیاست های خود قرار داده است و 62 درصد هم گفتند که روسیه نباید به انتقادهای غرب واکنش نشان دهد.

56 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی خاطرنشان کردند که روسیه (پس از فروپاشی شوروی) هیچگاه کشور خصومت طلب و متجاوز نبوده و هیچ جنگ و مناقشه ای را آغاز نکرده است.

در این نظرسنجی، یک هزار و 600 نفر از 134 منطقه در 46 جمهوری و استان روسیه شرکت کردند.

رویدادهای سال های اخیر موجب تیرگی روابط روسیه و غرب به رهبری آمریکا شده است که در وهله نخست مربوط به آغاز استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا از اوایل سال 2010 بروز کرده است.

مسائل اوکراین و سرنگونی حکومت طرفدار روسیه با کمک و مداخله غرب و آمریکا در فوریه 2014 هم موج جدید دیگری از تنش ها در روابط مسکو با غرب را ایجاد کرد که به تحریم های متقابل کشیده شده است.

«هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا و دیپلمات کهنه کار این کشور نیز در این باره اعلام کرده است: جناح «جنگ طلبان» در واشنگتن که به هر قیمتی پیگیر در هم شکستن دولت روسیه هستند، تا زمانی که پیامدهای سیاست تهاجمی خود را ارزیابی نمی کنند، به این سیاست ادامه می دهند.

کد خبر 312403

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha