همشهری آنلاین: اعضای اتحادیه اروپا قصد دارند تحریم های یکجانبه اقتصادی و بازرگانی علیه روسیه را که در رابطه با اوضاع اوکراین وضع کرده‌اند تا پایان نیمه اول سال ۲۰۱۶ تمدید کنند.

 تمدید تحریم ها علیه روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گرفت

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «ار ب کا» روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا که خارج از مصوبات شورای امنیت سازمان ملل است در نشست ماه آینده میلادی (18 نوامبر) در بروکسل بررسی نهایی خواهد شد.

این شبکه خبری اعلام کرد که درشرایط کنونی توافق بین اعضای اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌ها علیه روسیه وجود دارد.

«ویکتور یانوکوویچ» طرفدار روسیه که فوریه 2010 به عنوان رییس جمهوری اوکراین برگزیده شد، اواخر سال 2013 پس از خودداری از امضای توافقنامه همکاری اقتصادی با اتحادیه اروپا و دخالت اعضای این اتحادیه و آمریکا در اوضاع داخلی این با اعتراض‌های گسترده‌ای روبرو شد که در نهایت به سرنگونی وی انجامید.

یانوکوویچ که پس از سرنگونی به روسیه رفت، اکنون در فهرست تحت تعقیب اینترپل قرار دارد.

روابط روسیه و غرب به سرکردگی آمریکا پس از سرنگونی حکومت یانوکوویچ در اوکراین سرد و پرتنش شده است و کشورهای غربی چند بسته تحریم های مالی و اقتصادی علیه روسیه اعمال کرده و شماری از مقام‌ها و اتباع روس را با انتشار فهرست‌هایی مشمول تحریم‌های خود کرده‌اند.

روسیه نیز تحریم های متقابلی به ویژه خودداری از واردات مواد غذایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

غرب با انتقاد از روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به خاک این کشور پس از برگزاری یک همه پرسی، مسکو را متهم می کند که ار جدایی خواهان مسلح در مناطق شرق اوکراین از جمله دونباس حمایت می‌کند.

کد خبر 313237

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha