همشهری آنلاین: معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه با اعلام اینکه ناتو زمینه های لازم ضربه زدن به مسکو را در سطح جهانی فراهم می کند، گفت: نیروهای مسلح روسیه تسلیحات و تجهیزات نظامی را با توجه به فعالیت های ناتو متمرکز می کند و یگان های ارتش نیز بر این اساس مستقر خواهند شد.

 آرایش ضد ناتو در دستور کار ارتش روسیه قرار گرفت

به گزارش ایرنا، فرانتس کلینتسویچ روز دوشنبه از تداوم طرح های ناتو برای گسترش حضور این پیمان در مناطق مجاور روسیه در شرق اروپا انتقاد کرد.

روزنامه رسمی «راسیسکایا گازتا» به نقل از معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه نوشت: شاهدیم که پیمان ناتو زمینه و مقدمات وارد کردن ضربه جهانی به روسیه را فراهم می کند و اقدام ها در این راستا جریان دارد.

وی افزود که با توجه به تداوم اقدام های ضد روسی ناتو، ستاد کل نیروهای مسلح روسیه وضعیت را پیگیری و تدابیر لازم را اتخاذ و اجرا می کند.

کلینتسویچ گفت: روسیه تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را براساس فعالیت های ناتو متمرکز می کند و نیروهای مسلح خود را آرایش خواهد داد.

مقام روس در همین حال خاطرنشان کرد که جای نگرانی در مورد فعالیت های نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه وجود ندارد، زیرا این سازمان نظامی بیش از آن که مقاصد خصمانه دنبال کند، در صدد تنش آفرینی است.

روزنامه روسی ماسکوفسکی کامسامولتس نيز روز يكشنبه نوشت که نیروهای مسلح روسیه تیپ های موتوری را در غرب این کشور مستقر می کند.

تدابیر نظامی پیشگیرانه روسیه در حالی اعلام می شود که نشست دو روزه ناتو قرار است 18تیرماه در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود.

روابط روسیه و ناتو در دو سال اخیر بر اثر مساله اوکراین پرتنش شده و دو طرف همکاری های را در عرصه های مختلف متوقف کرده اند.

براساس گزارش ها، ناتو سال 2015 بیش از 200 رزمایش برگزار کرد که نیمی از این تمرین ها نزدیک مرزهای روسیه در منطقه بالتیک و شرق اروپا بوده و همزمان شمار نیروهای استقراری خود را در این مناطق افزایش داده است.

یکشنبه هفته پیش نیز اعلام شد که گروهی از نظامیان آمریکا از جمهوری چک در شرق اروپا راهی سه جمهوری بالتیکی شوروی سابق شدند.

پیشتر هم گزارش شده بود که ناتو قصد استقرار چهار گردان در لهستان و همچنین استونی، لیتوانی و لتونی در ساحل دریای بالتیک را دارد و افزون بر این همراه آمریکا همکاری های نظامی را در قالب برگزاری رزمایش یا روابط دفاعی با گرجستان و مولداوی دو جمهوری دیگر شوروی سابق دنبال خواهد کرد.

از سوی دیگر پایگاه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی نیز فاصله زیادی با مرزهای ساحلی روسیه در دریای ژاپن ندارد.

با وجود اینکه مسکو بارها اعلام کرده با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تشکیل سه لشکر ویژه ضد ناتو نزدیک مرزهای خود با چنین اقدام هایی مقابله خواهد کرد، اما طرح های گسترش نفوذ نظامی غرب نزدیک مرزهای روسیه ادامه دارد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه واشنگتن و ناتو با اجرای طرح های خطرآفرین موشکی، مخارج نظامی را افزایش می دهند، اعلام کرد: برنامه های مختلف نظامی از جمله استقرار تاسیسات نزدیک مرز روسیه، مسکو را وادار می کند تدابیر متقابلی اتخاذ کند.

کد خبر 336129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha