همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا روز سه شنبه تحریم‌ها علیه روسیه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد. این اتحادیه سال ۲۰۱۴ به دلیل آنچه «دست داشتن روسیه در ناآرامی‌های اوکراین» عنوان شد، روسیه را تحریم کرد.

 اتحادیه اروپا تحریم ها علیه روسیه را تمدید کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، نمایندگان 28 کشور اتحادیه اروپا  روز سه شنبه به اتفاق آرا به تمدید 6 ماهه تحریم های سنگین علیه اقتصاد روسیه رای دادند.

اتحادیه اروپا در تابستان 2014 میلادی و به دلیل آنچه «دست داشتن روسیه در ناآرامی های اوکراین» عنوان شده، روسیه را تحریم کرد.

تحریم هایی که اتحادیه اروپا بر ضد بانک ها، بخش های دفاعی و انرژی روسیه پایان ژوئیه امسال (10 مرداد) منقضی می شد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه از اختلاف نظر اتحادیه اروپا درباره تمدید تحریم های روسیه خبر داد و نوشت: در حالی که انگلیس خواستار موضع سختگیرانه علیه مسکو است، اسلواکی تحریم ها را غیر موثر خوانده است.

«میروسلاو لایچاک» وزیر امور خارجه اسلواکی گفت: اتحادیه اروپا نباید تمایل برخی از کشورهای اروپایی را درباره بازنگری در سیاست بروکسل در قبال مسکو نادیده بگیرد. با توجه به افزایش درخواست ها برای مذاکرات سیاسی درباره تحریم ها علیه روسیه، مذاکره از سوی اروپایی ها ضرورت دارد. کشورهایی همچون ایتالیا، بلغارستان و یونان علاقه مند به کاهش تحریم ها علیه مسکو هستند.

خبرگزاری رویترز به نقل از لایچاک نوشت: من خواستار لغو تحریم ها نیستم اما موافق آن نیستم که ما تحریم های روسیه را بصورت رسمی حفظ و در ورای تحریم ها هر کشوری قراردادهایی مهم با روسیه امضا کنیم و با افرادی که در فهرست سیاه قرار دارند، دیدار کنند.

این در حالیست که «فیلیپ هاموند» وزیر امور خارجه انگلیس گفته است که تحریم ها تا زمانی که توافقات مینسک به طور کامل اجرا نشده است، برداشته نخواهند شد.

هاموند در این زمینه خطاب به مقامات روس گفت: «اگر می خواهید تحریم ها برداشته شوند، تعهدات خود به توافقات مینسک را عملی کنید. روسیه وارد بازی «تفرقه بینداز و حکومت کن» شده است و افرادی را هدف قرار داده که به طور موقت علاقه مند به مذاکره درباره لغو تحریم ها هستند و آنها را تحت فشار قرار و این یک اشتباه بزرگ است.»

این گزارش افزود: فرانسه نیز بر حفظ تحریم های روسیه تا زمان اجرای توافقات مینسک تاکید دارد، هر چند که در عین حال از رهبران اتحادیه اروپا می خواهد به دنبال رویکرد آشتی جویانه با مسکو باشد.

«ژان مارک ارو» وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر گفته بود: اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را برای 6 ماه دیگر تمدید خواهد کرد اما پاریس در عین حال موضوع گفت و گو در این زمینه را در نشست 28 و 29 ژوئن (9-8 تیر) مطرح خواهد کرد.

اتحادیه اروپا، آمریکا و هم پیمانان آنها از سال 2014 تاکنون به بهانه مداخله نظامی کرملین در درگیری های اوکراین، چند دور تحریم هایی را علیه مسکو اجرا کرده اند. مسکو بارها چنین اتهامی را تکذیب کرده است.

روسیه در اقدامی تلافی جویانه در آگوست 2014 (مرداد 93) واردات مواد غذایی از کشورهای اعمال کننده تحریم های روسیه را منع کرد.

«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش به تازگی در مصاحبه با تلویزیون رسمی اتریش (ORF) در این باره گفت: ما باید به تدریج به جایی برسیم که هر گامی در جهت اجرای توافقنامه مینسک برای حل و فصل مساله اوکراین، با لغو تدریجی و رو به جلوی تحریم ها (ضد روسی) همراه باشد. اتحادیه اروپا باید به تدریج در پاسخ به گام های روسیه در اجرای تعهدات خود در توافقنامه مینسک تحریم های ضد روسیه را بردارد.

اتحادیه اروپا جمعه پیش ممنوعیت یک ساله معاملات با شبه جزیره کریمه در دریای سیاه را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد .روسیه این منطقه متعلق به اوکراین را در سال 2014 به خاک خود ضمیمه کرده است.

کد خبر 337799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha