همشهری‌آنلاین: یک قانونگذار فرانسوی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را با هدف برداشتن تحریم‌ها علیه روسیه تهیه کرده و قصد دارد این سند را اوایل اردیبهشت در پارلمان کشورش به رای بگذارد.

franceparliament

تی‌یری ماریانی، قانونگذار فرانسوی و عضو برجسته حزب سیاسی راست میانه رو این کشور موسوم به حزب جمهوری‌خواهان از حامیان سرسخت برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه است زیرا به باور او این تحریم ها فقط موجب آسیب‌دیدن اقتصاد فرانسه و روابط روسیه با کشورش شده‌اند.

ماریانی اعلام کرده قصد دارد به طور رسمی در تاریخ 9 ارديبهشت( 28 آوریل) پیش‌نویس قطعنامه‌ای را براي برداشته شدن تحریم‌ها علیه روسیه به قانونگذاران فرانسوی ارائه کند. رای‌گیری پارلمان فرانسه در پایان ماه جاری میلادی بر سر این قطعنامه، موضع قانونگذاران فرانسوی درباره این تحریم ها را مشخص خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته ماریانی بسیاری از سیاستمداران فرانسوی چه در جناح چپ و چه راست به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم ها علیه روسیه موثر نبوده و به اقتصاد فرانسه آسیب زده‌اند.

او به اسپوتنیک گفت: امروز همه می‌گویند که باید تحریم ها علیه روسیه لغو شوند. اکنون مجمع ملی فرانسه برای نخستین بار قصد دارد نظرش را در این باره اعلام کند. من شخصا فکر می‌کنم شما چه در جناح چپ و چه در جناح راست باید از منافع فرانسه دفاع کنید.

این برای نخستین بار است که چنین قطعنامه ای در مجمع ملی فرانسه از زمان اعلام تحریم های ضد روسی در سال 2014 تاکنون به طور رسمی مورد بررسي قرار می‌گیرد. اگر قانونگذاران فرانسوی چنین سندی را تصویب کنند دولت فرانسه در مرحله بعدی ایده پایان‌دادن به تحریم های ضد روسی را در سطح اتحادیه اروپا مطرح خواهد کرد.

براساس متن این قطعنامه، اگر تحریم های ضد روسی برداشته نشوند شرکت‌های فرانسوی بیش از همتایان روسی ضرر خواهند کرد زیرا مسکو از قبل در تلاش برای پیدا کردن شرکای تجاری جدید و توسعه بخش کشاورزی داخلی خود بوده است. همچنین از آنجا که این تحریم های غربی باعث ممنوع شدن سفر برخی از سیاستمداران عالی‌رتبه روسیه شده‌اند می‌توانند به روابط سیاسی مسکو با پاریس آسیب بزنند.

این سند همچنین گفته است اگر فرانسه خواهان همکاری موثر با روسیه بر سر مساله مبارزه با تروریسم بین‌المللی است باید تحریم‌های ضد روسی برداشته شوند و پاریس نمی‌تواند انتظار موفقیت در جنگ با گروه تروریستی داعش در خاورمیانه  را بدون همکاری با مسکو داشته باشد.

کد خبر 329299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha