همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود مبنی بر بمباران مواضع معارضان سوری توسط جنگنده‌های روسی، گفت: مسکو امیدوار است که آمریکا از بمباران بیمارستان‌های سازمان پزشکان بدون مرز دست بکشد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خانم زاخارووا روز شنبه در یک یادداشت فیس بوکی نوشت: ما هم مخالف نیستیم که آمریکا و شرکایش توجه خود را به طراحی حملات هوایی متمرکز کنند تا اینکه عروسی‌ها و بیمارستان‌های پزشکان بدون مرز هدف بمباران قرار نگیرند.

بر اساس اطلاعات رسانه های روسی، «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با آغاز کمک های انسانی هوایی روسیه به شهرهای درحال محاصره سوریه توسط تروریست ها گفت: آمریکا مخالفتی ندارد روسیه توجه خود را به ماموریت های کمک رسانی به سوریه متمرکز کند و کمتر به حملات هوایی به مواضع معارضان سوری بپردازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: وزارت خارجه آمریکا طبق معمول کمک های انسانی روسیه را به سوریه نمی بیند، همان طور که ارسال محموله های انسانی را به اوکراین نادیده می گیرد.

زاخارووا خاطرنشان کرد: آمریکایی ها کمک های انسانی روسیه را که از چهار سال پیش به سوریه ارسال می شود، نمی بینند و این نگاه عادی است، زیرا فقط آنچه را که تصور می کنند، می بینند.

وی نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا کاروان های حامل کمک های انسانی روسیه را به اوکراین هیچگاه ندید و حتی این کامیون ها را تانک های روسی خواند که به شرق اوکراین وارد شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار کرد: در کنفرانس مطبوعاتی آینده کمک های انسانی روسیه به سوریه در چند سال اخیر تشریح خواهد شد.

روسیه از روز جمعه نیز کمک رسانی هوایی به شهرها و مناطق مسکونی محاصره شده توسط تروریست ها را در سوریه شروع کرد و در نخستین روز اقدامات خود در این زمینه، در مجموع 22 تن محموله توسط هواپیما در این مناطق فرو ریخت.

«ولادیمیر سافرونکوف» معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل، گزارشی در مورد آغاز کمک رسانی هوایی روسیه به مناطق محاصره شده در سوریه توسط تروریست های داعش به شورای امنیت ارائه کرد.

بر اساس اطلاعات روزنامه روسی کامرسانت، معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که در نخستین روز کمک رسانی به مناطق محاصره شده سوریه، 22 تن محموله در چند نوبت با چتر نجات ویژه در شهر دیرالزور که توسط داعش محاصره شده است، پرتاب شد.

آمریکا و کشورهای غربی و عربی متحد ضد سوری در ماههای اخیر در چند نوبت مراکز غیرنظامی در سوریه و افغانستان و اخیرا در یمن را بمباران کردند.

بر اثر بمباران بیمارستان سازمان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان توسط هواپیماهای امریکایی و صنعا در یمن توسط هواپیماهای عربستانی دهها غیرنظامی به خاک و خون کشیده شدند.

در حادثه بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در قندوز افغانستان ابتدا آمریکا وجود چنین حادثه ای را منکر شد اما سپس مجبور به اعتراف شد.

در سال های اخیر در کشورهایی که توسط امریکا و متحدانش بمباران می شود، چندین مورد حمله هوایی به عروسی ها انجام گرفته که صدها نفر به خاک و خون کشیده شدند، اما این حادثه ها هیچگاه در رسانه های غرب مورد توجه قرار نگرفت و مقام های کشورهای غربی سعی کرده اند چنین حوادثی را نادیده بگیرند.

کد خبر 321770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha