همشهری آنلاین: یک مقام آمریکایی آگاه به محتوای گفت‌وگوهای وزرای خارجه آمریکا و روسیه گفت دو طرف درباره حضور فراگیر معارضان سوریه در مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران این کشور توافق کردند.

kerry lavrov

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد ظرف چند ماه بعد از تشکیل دولت انتقالی در سوریه می‌توان گروه تروریستی داعش را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، کری، حملات هوایی را به تنهایی برای شکست داعش ناکافی دانست و گفت که عملیات ضد داعش باید اعزام نیروهای زمینی را نیز شامل شود.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس امنیتی اروپا صحبت می‌کرد گفت که منظور او از اعزام نیروهای زمینی، سربازان محلی سوری و عربی است، نه سربازان کشورهای غربی.

کری، همچنین با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد. یک مقام آمریکایی بعد از دیدار این دو دیپلمات در شهر بلگراد صربستان گفت که دو طرف توافق کرده‌اند که حضور معارضان سوری در کنفرانس مربوط به حل مسائل سوریه، باید تا حد امکان گروه‌های بیشتری را شامل شود و فراگیرتر باشد.

کری و لاوروف، به گفته مقام مورد استناد آسوشیتدپرس، همچنین گفته‌اند برای تعیین اینکه کدام گروه از معارضان باید در این مذاکرات نماینده داشته باشند، به گفت‌وگوهای بیشتری نباز است

کد خبر 315899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha