مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور خرید اتوبوس‌های چپ‌در برای مسیرهای BRT را به طور تلویحی رد کرد و گفت که این وزارتخانه تنها خرید اتوبوس‌هایی را در دستور کار دارد که پیش از این شهرداری سفارش داده بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی، وزیر کشور در گفتگو با ایسنا اعلام کرد اتوبوس‌هایی که وزارت کشور در حال تهیه آن‌هاست، اتوبوس‌های دو کابینه‌ای است که مدت‌هاست سفارش داده شده و می‌تواند در مسیرهای پرسرعت استفاده شود.
او گفت: «به همین دلیل از نظر ما چپ‌در بودن اتوبوس‌ها در این مسیرها هیچ موضوعیتی ندارد.»

این در حالی است که شهرداری تهران ایستگاه‌های ویژه خطوط BRT را خریداری کرده است. این ایستگاه‌ها تنها می‌توانند به اتوبوس‌هایی متصل شوند که در آنها از سمت چپ باز می‌شود.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، هم در بازدید از تنها خط BRT تهران، (از چهارراه‌ تهرانپارس‌ تا میدان‌ آزادی‌) تاکید کرد: «امکان نصب ایستگاه‌ها وجود ندارد به همین دلیل باید تا ورود اتوبوس‌های ویژه از اتوبوس‌های موجود استفاده و در این خط  ایستگاه‌های موقت ایجاد کرد.»

پورمحمدی، وزیر کشور، اما اعتقاد دارد موضوع اصلی دو یا سه کابینه بودن اتوبوس‌های پرسرعت است که بتوانند در این مسیرها با سرعت، مسافران بیشتری را جابه‌جا کنند نه "در".

او افزود: «بهتر است، اتوبوس‌های به کار گرفته شده، دو کابینه باشند، ولی این به معنای اجرا نشدن طرح شهرداری نیست و طرح می‌تواند با اتوبوس یک کابینه هم اجرا شود.»

BRT به سیستم اتوبوس‌‌های پرسرعت می‌گویند که در آن خدمات با کیفیت بالا عرضه می‌شود. درهای ایستگاه‌های اتوبوس به اتوبوس‌ها متصل می‌شود، سرعت اتوبوس بالا می‌رود و حتی می‌توان بهای بلیت را با کارت‌های اعتباری پرداخت.

کد خبر 31497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز