چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جناح صدر به علت عدم فعالیت و کنترل ائتلاف یکپارچه‌ عراق بر کرد‌های وابسته به آن و شکست دولت در تحقق اهدافش تهدید به عقب‌نشینی از این ائتلاف کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌ دارالخلیج، چاپ امارات، نوشت: صلاح العبیدی، رییس هیئت سیاسی و اطلاع رسانی دفتر مقتدی در کنفرانس خبری در نجف اظهار داشت: اعضای جناح صدر و اعضای دفتر سیاسی دفتر صدر طی نشستی تهدید کردند از ائتلاف یکپارچه‌ عراق عقب نشینی می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگر ائتلاف یکپارچه‌ عراق به تعهداتش عمل نکند، جناح صدر احتمالاً از آن عقب‌نشینی می‌کند.

این مسوول جناح صدر افزود: جناح صدر به این نتیجه رسیده است که دولت و ائتلاف یکپارچه‌ عراق در تحقق حتی حداقل اهدافشان در زمینه‌های امنیت و خدمات به رغم فرصت‌های پیش روی آنها شکست خورده‌اند.

العبیدی اظهار داشت: برخی جناح‌های عضو ائتلاف یکپارچه بر اساس معیارهای دوگانه عمل می‌کنند. وی تصریح کرد: ائتلاف یکپارچه‌ عراق امروز شاهد بحران‌های سیاسی است و بسیاری از جناح‌های پیوسته به آن به طور جداگانه و مستقل نشست برگزار می‌کنند.

عباس البیاتی، عضو ائتلاف یکپارچه‌ عراق در واکنش به موضع‌گیری جناح صدر اعلام داشت: ائتلاف یکپارچه هیچ کوتاهی در قبال گروه‌های پیوسته به ائتلاف و حل و فصل مسائل داخل ائتلاف نداشته است.

بیاتی تریح کرد: موضع گیری رسمی جناح صدر همواره براساس همکاری با ائتلاف یکپارچه بوده است. این عضو ائتلاف تصریح کرد: جناح صدر بخشی از ائتلاف یکپارچه‌ عراق است و هرگونه کوتاهی و ضعف قابل حل می باشد.

وی درعین حال وجود برخی کوتاهی‌ها از سوی برخی وزیران دولت را رد نکرد و گفت: علت این کوتاهی عدم آزادی عمل مالکی در انتخاب وزیران بوده است.

کد خبر 31282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز