سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دستگیری 16 عضو ارتش المهدی وابسته به مقتدا صدر، بمب گذاری در شرق بغداد و ترور معاون رئیس‌پلیس کوفه از مهم‌ترین خبرهای روز سه‌شنبه(13 شهریور) در عراق بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه‌ زیونه واقع در شرق بغداد امروز (سه‌شنبه) دست کم هفت کشته و زخمی بر جای گذاشت. یک مقام در پلیس عراق به این خبرگزاری گفت، دراین پنج تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری عراق گزارش داد: نیروهای آمریکایی و عراقی طی عملیاتی در منطقه‌ی المحمودیه 16 تن از اعضای لشگر مهدی را دستگیر کردند.

نیروهای ارتش عراق هم چنین طی عملیاتی دو فرد مسلح را کشته و رهبر القاعده در منطقه البعاج واقع در جنوب غربی موصل را دستگیر کردند.

ارتش آمریکا نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز دوشنبه بر اثر انفجار بمبی در مسیر خودروی گشت نیروهای آمریکایی در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق، یک سرباز آمریکایی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال افراد مسلح ناشناس در حمله‌ای به منطقه‌ الوجیهیه واقع در شمال شرق بعقوبه 15 غیر نظامی را ربودند.

هم‌چنین سخنگوی اطلاع رسانی نیروهای امنیتی عراق در نجف اعلام کرد افراد مسلح ناشناس عزیز بعیوی، معاون رییس پلیس کوفه را ترور کردند.

سخنگوی پلیس موصل نیز اظهار داشت، افراد مسلح ناشناس علی عامر الراشدی، عکاس یکی از شبکه‌ها‌ی تلویزیونی عراق را در منطقه‌ کراج واقع در شمال موصل ترور کردند.

از سوی دیگر تیسیر المشهدانی، یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای عراقی امروز مسوولیت امنیتی استان دیالی واقع در شمال غرب بغداد را از نیروهای چند ملیتی تحویل می‌گیرند.

در همین حال عبدالکریم خلف، مدیر مرکز عملیات در وزارت کشور عراق کشته شدن بیش از هزار تن در عراق طی ماه گذشته خبر داد.

احمد دیمبل، مدیر اطلاع رسانی شهر نجف نیز از کشف چهل هزار جسد مجهول الهویه از زمان آغاز جنگ در عراق خبر داد.

کد خبر 30597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز