همشهری آنلاین: ارتش آمریکا از کشته و مجروح شدن پنج سرباز آمریکایی بر اثر دو انفجار جداگانه در عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری عراق، ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب در مسیر گشتی‌ نیروهای آمریکا در استان نینوای عراق و انفجار دیگر در استان صلاح الدین، سه سرباز آمریکایی کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

وی افزود: به این ترتیب آمار سربازان کشته شده‌ آمریکا در عراق از زمان اشغال این کشور سال 2003 تا کنون به 3845 تن رسید.

این درحالی است که پلیس عراق از کشته شدن 11 عراقی و مجروح شدن دست کم 20 تن دیگر در انفجارهای روز پنجشنبه در نزدیکی بعقوبه خبر داد.

همچنین در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مرکز بازار السعدیه در شرق بعقوبه که توسط یک عامل انتحاری هدایت می‌شد، سه سرباز عراقی کشته و 18 سرباز دیگر به همراه دو غیر نظامی عراقی مجروح شدند.

پلیس عراق همچنین از کشته شدن شش عراقی و مجروح شدن 10 تن دیگر بر اثر انفجار یک بمب در نزدیکی مرکز جذب نیروهای پلیس عراق در منطقه‌ی البنوک در بغداد خبر داد.

نیروهای عراقی نیز طی سه روز گذشته در حملات جداگانه 73 تروریست را در جنوب، شمال و شرق این کشور دستگیر کردند.

پلیس عراق همچنین از کشف شش جسد ناشناس در مناطق مختلف بغداد خبر داد.

همچنین جسد یک استاد دانشگاه عراق که اوایل هفته‌ گذشته از مقابل منزلش در کرکوک ربوده شده بود، در یکی از جاده‌های اصلی شمال کرکوک کشف شد. ربایندگان، سر این استاد دانشگاه عراقی را هدف قرار داده بودند.

یک مقام امنیتی عراق نیز اعلام کرد که انفجار یک بمب در مسیر گشتی حامل رییس پلیس شهر بلدروز در شمال بغداد به کشته شدن شش و مجروح شدن هشت تن از محافظان وی منجر شد؛ اما شخص وی از این ترور جان سالم به در برد.

کد خبر 35576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز