یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین خشونت‌های یکشنبه 8 مهر در عراق به کشته شدن دستکم 45 نفر از شبه نظامیان مسلح منجر شد

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش در طول 24 ساعت گذشته 40 فرد تندرو را در سه استان در شمال عراق به قتل رسانده اند.

پلیس عراق همچنین از حمله یک فرد مظنون به عضویت در شبکه القاعده به مزرعه ای در جنوب بغداد و قتل صاحب آن و سه نفر از نزدیکان وی خبر داد.

برپایه این گزارش، افراد مسلح دو نفر را در بازاری در شهر موصل به قتل رساندند و دو پلیس نیز بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی آنها در این شهر زخمی شدند.

منابع پلیس عراق همچنین از انفجار بمب در مسیر گشتی پلیس در شهر الحویجه و زخمی شدن دو پلیس خبر دادند و ارتش آمریکا نیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی درعملیات خود علیه شبکه القاعده در شهرهای سامرا، بغداد، موصل و تکریت در روزهای شنبه و یکشنبه دو فرد مسلح را کشته و 21 نفر دیگر را بازداشت کرده اند.

در همین حال، پلیس عراق گفت که افراد مسلح با حمله به خودروی یک عضو شورای استان نینوا در جنوب شرقی شهر موصل، وی را به همراه سه محافظش به قتل رساندند.

ارتش آمریکا اعلام نیز کرد که 15 نفر را در عملیات مشترکی در شهر بغداد بازداشت کرده است و پلیس عراق از کشف چهار جسد در مناطق مختلف این شهر و جسد یک سرباز عراقی در شهر دیوانیه خبر داد.

خبرگزاری اصوات العراق نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که نیروهای پلیس امروز جسد هفت نفر را در روستای الاحیمر در دیالی کشف کردند.

یک منبع امنیتی استان دیالی نیز از کشته شدن سه فرد مسلح شبکه القاعده در عملیات امنیتی مشترک در این استان خبر داد.

کد خبر 32805

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز