همشهری آنلاین: ایاد علاوی نخست وزیر سابق عراق فاش کرد که وی بنا به درخواست واشنگتن، نشست‌هایی را میان مسئولان بلندپایه آمریکایی و نمایندگان حزب بعث منحله عراق ترتیب داده است.

به گزارش مهر، وی در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی العربیه گفت، هدف از این ملاقات‌ها تلاش برای بازگرداندن آنها به روند سیاسی این کشور بوده است.

وی گفت: گفتگو با اعضای حزب بعث با درخواست آمریکا در یک کشور عربی انجام شد و بخشی از آن نیز در عراق با حضور من صورت گرفت.

وی افزود: هدف از این نشست‌ها ایجاد درک مشترک بین بعثی‌ها [آغاز یک پایان در همشهری‌آنلاین؛ خبرهای پس از اعدام صدام] و دولت آمریکا بود و واشنگتن در سطح بالایی در آن حضور داشت.

علاوی بدون اشاره به زمان برگزاری این نشست‌ها گفت: نمایندگانی از رهبری (حزب بعث منحله عراق) که همچنان ریاست آن را ابراهیم عزت الدوری برعهده دارد، حضور داشتند. ابراهیم عزت الدوری معاون صدام دیکتاتور سابق عراق است که همچنان فراری و مظنون به حمایت از شورشیان این کشور می‌باشد.

رئیس فهرست العراقیه خاطرنشان کرد: علاوه بر دولت آمریکا، دولت‌هایی غربی و نیز برخی دولت‌های عربی که نشست‌ها در خاک آنها برگزار شد در مذاکرات حضور داشتند.

کد خبر 30809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز