همشهری‌آنلاین: فرمانده نظامی ارشد امریکا در عراق پنجشنبه گفت حفظ امنیت آسان‌تر از برقراری آن است

واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد به نوشته لولیتا بالدور از بغداد؛ ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نظامی ارشد امریکا در عراق امروز پنجشنبه با بیان اینکه خشونت‌ها در عراق ظرف 6 ماه گذشته شصت درصد کاهش یافته است افزود حفظ امنیت اسانتر از برقراری امنیت است و انعطاف بیشتری برای استقرار نیروها در اختیار وی قرار می‌دهد.
پترائوس درحالی که نقشه‌هایی را در دست داشت که نشان می‌داد خشونت‌ها در عراق به سطحی کاهش یافته که از اوایل سال 2006 تا کنون مشاهده نشده است افزود این مسئله به وی امکان می‌دهد تا با تعدیل نیروها در برخی مناطق به مشکلات باقی مانده در مناطق دیگر بپردازد.
وی در مصاحبه با خبرنگاران در اردوگاه نظامی امریکا در عراق تصریح کرد بهبود اوضاع امنیتی در عراق ناشی از چند عامل است ازجمله کاهش برخی حملات با استفاده از تسلیحاتی که (وی ادعا می‌کند) از سوی ایران تامین می‌شود و همچنین اتش بس اعلام شده از سوی مقتدی صدر روحانی شیعی عراقی.
ارتش امریکا ایران را به کمک مالی و تسلیحاتی به افراطیون شیعه متهم می کند اما تهران پیوسته اینگونه ادعاها را تکذیب کرده است.
پترائوس گفت شمار اینگونه حملات کاهش یافته است اما مشکل است بگوییم آیا این مسئله ناشی از توقف ارسال اینگونه تجهیزات است یا دستور توقف حملات صادر شده است.
وی درعین حال ادعا کرد نیروهای امریکایی ماه اکتبر افرادی را بازداشت کرده‌اند که ازسوی ایرانی‌ها اموزش دیده‌اند و این نشان می‌دهد کمک اموزشی ادامه دارد

کد خبر 38464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز