همشهری‌آنلاین: نیروهای کرد از کشف شبکه‌های مختلف تونل‌های گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی خاک سوریه خبر دادند که این مناطق را به خاک ترکیه متصل کرده است.

تونل های داعش

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «ارم نیوز»، نیروهای کرد روز یکشنبه 18 مرداد تونلی را کشف کردند که شهر تل ابیض واقع در استان الرقه سوریه را به خاک ترکیه متصل می‌كند.

بر اساس این گزارش، گروه تروريستي داعش از این تونل براي انتقال و انبار تسلیحات استفاده می‌کرد.

نیروهای کرد اطلاعاتی کسب کرده‌اند که حاکی است تونل‌های مشابهی در شهر مرزی جرابلس در حومه شمالی حلب نیز حفر شده است و داعش برای نقل و انتقال عناصر خود و تسلیحات از آنها استفاده می‌کرد.

منبعی نظامی نيز روز یکشنبه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «باس نیوز» اعلام کرد: نیروهای کرد پس از جست‌وجوی منطقه، شبکه‌ای از تونل‌های پیچیده و درهم‌تنیده را کشف کردند که خاک سوریه و ترکیه را به یکدیگر متصل می کرد.

تونل های داعش

به گفته این منبع، برخی از این تونل‌ها تکمیل شده‌اند و برخی دیگر  نیز در حال تکمیل است. این تونل‌ها که از اطراف بلندی‌های الاثری در شرق شهر جرابلس آغاز می‌شود و از زیر قبرستان به طرف‌های مختلف کشیده شده است و حاوی اتاقک‌هایی برای انبار تسلیحات و مواد ذخیره است. طول هر یک از آنها نیز از 100 تا بیش از 600 متر است و به شهر آقچه قلعه در خاک ترکیه منتهی می‌شود.

این منبع افزود: تونل های مشابهی نیز در اطراف روستای عین العروس در غرب شهر جرابلس کشف شده که به خاک ترکیه کشیده شده است و پس از حمله نیروهای کرد، عناصر داعش ادوات و تجهیزات خود را باقی گذاشته و فرار کرده‌اند.

او افزود: نیروهای کرد اطلاعاتی در اختیار دارند که حاکی است داعش با حفر تونل شهر جرابلس (واقع در 125 کیلومتری شمال شرق شهر حلب در شمالی‌ترین نقطه سوریه) را که تحت تسلط داعش است به شهر کرکمیش در خاک ترکیه متصل کرده بود.

کد خبر 303576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha