سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردکه جبهه النصره شاخه گروه تروریستی القاعده در سوریه به دنبال تشدید درگیری‌های خود با دیگر گروه‌های تروریستی در این کشور، ۵ تن از تروریست‌های آموزش دیده توسط مربیان نظامی آمریکایی در شمال غرب سوریه را ربودند.

 تشدید اختلافات میان تروریست های سوری

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رامی عبد الرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه افزود: جبهه النصره وابسته به گروه تروریستی القاعده در سوریه پیشتر نیز 8 تروریست تکفیری دیگر را ربوده بود.

عبد الرحمن ادامه داد: تروریست های جبهه النصره طی روز های دوشنبه و سه شنبه 5 تن از تروریست های آموزش دیده توسط مربیان نظامی آمریکایی از لشگر 30 در روستای مرزی قاح واقع در مرز مشترک سوریه و ترکیه را ربودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه روز شنبه گذشته اعلام کرد که در پی درگیری میان جبهه النصره وابسته به القاعده با یک گروه تروریستی مورد حمایت غرب درشمال این کشور، عناصر این گروه وادار به فرار شدند.

درپی این درگیری ها که از روز جمعه آغاز شده است، اعضا گروه تروریستی موسوم به لشکر 30 از مقر خود در شهرک اعزاز عقب نشینی کردند.

درگیری های روز جمعه میان این گروه های تروریستی دراطراف ستاد لشکر 30 نزدیک شهرک اعزاز در شمال سوریه متمرکز بوده است.

سوریه از مارس ( اسفند) 2011 تاکنون به دلیل ورود تروریست های تکفیری خارجی به این کشور با بحران روبه رو است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا بوجود آمده و جنایات هولناکی را در عراق و سوریه مرتبک شده اند.

کد خبر 303081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha