همشهری آنلاین: رهبر انصارالله یمن گفت: رژیم آل سعود ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد بحران در منطقه است و حمایت برخی از گروه‌های سیاسی یمن از تجاوز عربستان خیانت به یمن است و پیامدهایی در آینده خواهد داشت.

عربستان با تحریک آمریکا و اسرائیل به یمن تجاوز کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، رهبر جنبش انصارالله یمن در ابتدای سخنان خود با اشاره به حملات عربستان به یمن و حمایت‌های آمریکا از این حملات گفت: این هجمه ها و این حملات زندگی ملت یمن را هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر مقاومت ملت یمن در طی حملات عربستان به این کشور، توکل بر خدا را مهم ترین عامل مقاومت ملت یمن در برابر تجاوز عربستان دانست.

بدرالدین با تاکید بر اینکه نظام ظالم عربستان با هدایت آمریکا و حمایت اسرائیل به یمن تجاوز کرده است، تاکید کرد: رژیم سعودی برنامه ای از خود ندارد و فقط نقش مجری را ایفا می‌کند و رژیم سعودی ابزاری در دست دیگران است که از آن علیه ملت‌های منطقه استفاده می‌ کنند.

رهبر جنبش انصارالله مشکلاتی را که ملت یمن در سال های اخیر از آن رنج می‌ برند، ناشی از حمله کشورهای متجاوز دانست و تصریح کرد: اقدامات عربستان سعودی در قبال یمن تجاوز، ظلم و جنایت است که هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد و ملت یمن نیز به جز مقاومت چاره ای ندارد.

عبدالملک بدرالدین با تاکید بر اینکه رژیم آل سعود حرمت همجواری را رعایت نکرده و بدون علت به ملت شریف یمن تجاوز کرده است، گفت: جنایت‌ های هولناکی که در حق کودکان و زنان یمنی انجام شده نشانه قدرت نیست بلکه نشانه آن است که متجاوزان از ارزش‌های انسانی و اخلاقی بویی نبرده اند.

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به توطئه‌ های آمریکا و اسرائیل علیه ملت یمن گفت: ملت ما اکنون حقیقت آمریکا و شعارهای جعلی این کشور را درک کرده است و از خطراتی که اسرائیل می تواند داشته باشد آگاهی دارد.

وی با تاکید بر اینکه پایداری ملت یمن طرح اشغال و تقسیم این کشور را بین آمریکا و اسرائیل ناکام گذاشت، افزود: حمایت برخی از گروه‌های سیاسی یمن از تجاوز عربستان خیانت به یمن است و پیامدهایی در آینده خواهد داشت.

سید عبدالملک بدر الدین گفت: عربستان، آمریکا و اسرائیل سر منشاء همه شرارت ها و بدی های در جهان امروز هستند.

رهبر جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه تجاوزات دشمن با تمام وحشی گری های خود باعث بیداری مردم یمن شده است ، افزود: مردم یمن حقیقت پنهان آمریکا و شعارهای آن را خواهند فهمید.

سید عبد الملک بدر الدین افزود : دستاورد عربستان از زمان شروع تجاوز خود به کشور ما تا کنون فقط به شهادت رساندن هزاران نفر از شهروندان است.

وی گفت: مشارکت مردم یمن در میادین جنگ به خاطر وحشی گری های عربستان است و هر چقدر این تجاوزات و وحشی گری ها افزایش یابد حضور شهروندان این کشور برای مقابله با دشمن بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: عربستان از این جنگ دستاوردی کسب نخواهد کرد و کسی که بیشترین استفاده را می کند اسرائیل است.

رهبر جنبش انصار الله خاطر نشان کرد: هیچ راه حلی برای این کشور جز گفتگو وجود ندارد و عاملی که گفتگو را مختل می کند ادامه حملات است.

وی تاکید کرد: ادامه دادن حملات به کشور به این معنی است که دشمن خواستار ایجاد امنیت نیست بلکه به دنبال آشوب انگیزی در سایه سیطره خود بر این کشور است.

بدر الدین افزود: کاملا معلوم شده است که عربستان و آمریکا و اسرائیل با به تاخیر انداختن مذاکرات به دنبال افزایش اقدامات جنایتکارانه در یمن هستند.

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: ما از دبیر کل سازمان ملل می خواهیم با بی طرفی تمام به پرونده یمن رسیدگی کند.

دیدار هیئت صنعابا نماینده ویژه سازمان ملل

شبکه تلویزیونی العالم،نیز گزارش داد، اعضای هیات صنعا (هیات جنبش انصارالله و حزب علی عبدالله صالح و برخی احزاب در یمن) در ژنو با اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن موانع ایجاد شده در برابر سفر آن ها به ژنو را بررسی کردند. اعضای این هیات با ولد الشیخ احمد درباره موضع مربوط به گفتگو در ژنو مذاکره کردند و از او خواستند درباره تاخیر در ورود هواپیمای این هیات به ژنو توضیح بدهد.

اعضای هیات صنعا همچنین با ولد الشیخ احمد درباره آتش بس انسانی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آن شده است گفتگو و تاکید کردند که برای گفتگو با سازمان ملل نه هیچ طرف دیگری، به ژنو سفر کرده اند.

انصار الله ازبرقراری آتش بس انسانی استقبال کردند

شبکه تلویزیونی المسیره، نیز گزارش داد: نمایندگان جنبش انصار الله یمن در کنفرانس ژنو از دعوت به برقراری آتش بس انسانی استقبال کردند.

نمایندگان جنبش انصار الله تأکید کردند طیفهای سیاسی در حال رایزنی هستند و هیئت این جنبش در ژنو حاضر شده است تا رایزنی های فراگیر از جاییکه گفتگوها در صنعاء متوقف شد انجام شود.

نمایندگان انصارالله در کنفرانس خبری گفتند باید بین تجاوز به یمن و رایزنی های کنونی بین طیفهای سیاسی جدایی قائل شد و این رایزنی ها به یمن مربوط می شود و می کوشد خلاء را در مؤسسات کشور پر کند.

پیشروی های ارتش و مردم

پایگاه اینترنتی میدل ایست پانورنیز گزارش داد: نیروهای ارتش یمن با پشتیبانی کمیته های مردمی وابسته به جنبش انصار الله پایگاه نظامی اللبنات را به تصرف درآوردند.

این پایگاه نظامی بزرگترین پایگاه تروریستهای القاعده در منطقه الجوف و مارب به شمار می رود. نیروهای کمیته های مردمی همچنین دو پایگاه هوادارن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری و حزب الاصلاح یمن موسوم به نخلا و السحیل را نیز به تصرف درآوردند.

درتحولی دیگر ، پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استانهای الجوف و مأرب در جنگ با تکفیریها و القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن ادامه دارد و چندین منطقه دیگر در این دو استان به کنترل نیروهای یمنی در آمد.

همچنین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن چهار دستگاه خودروی نظامی را در پایگاه نظامی المفروق در نجران عربستان منهدم کردند.

شبکه پرس تی نیزازکشته شدن سی و یک غیرنظامی در حمله هوایی هواپیماهای عربستان به جنوب یمن خبر داد. بیشتر کشته ها زنان و کودکان هستند.

کد خبر 298391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha