همشهری آنلاین: سازمان یونیسف وابسته به سازمان ملل هشدار داد اگر کودکان یمنی در چارچوب طرح‌های توسعه پایدار حمایت نشوند مرگ، میلیون‌ها کودک یمنی را در پنج سال آینده تهدید می‌کند.

یونیسف: مرگ، میلیون ها کودک یمنی را تهدید می کند

به گزارش ايرنا، شبکه خبری المیادین روز جمعه گزارش داد، جنگ ها و بحران ها و بویژه ادامه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن، مرگ را تا پنج سال آینده برای کودکان یمنی رقم زده است.

در این گزارش آمده است، بیشترین بهای جنگ را کودکان یمنی می پردازند، آنان زندگی همراه با هراس و وحشت را با ادامه حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تحمل می کنند .

بحران یمن باعث شده است تعداد زیادی از خانواده های فقیر یمن به همراه کودکانشان از مناطق خود آواره شوند.

در ادامه گزارش المیادین آمده است، تنها در یکی از مراکز پناهندگان در صنعا پایتخت یمن 93 کودک زیر 12 سال و 50 کودک زیر 5 سال وجود دارد که همه آنان از کمبود غذا و دارو رنج می برند.

کودکان زمانی که صدای هواپیماهای ائتلاف را می شنوند دچار ترس و وحشت و کابوس می شوند و روانپزشکان در مورد عوارض خطرناک این حملات بر روح و روان کودکان هشدار داده اند.

عربستان به منظور بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن تلاش کرد با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی به جز عمان یمن را آماج بمباران هوایی و در محاصره دریایی ، زمینی و هوایی قرار داده است .

با آن که عربستان به هیچ یک از اهدافش نرسید دو بار اعلام آتش بس یکجانبه کرد ولی با نقض آتش بس ها، در سایه سکوت مجامع جهانی همچنان به حمله به زیرساخت های یمن و مناطق مسکونی این کشور ادامه می دهد.

نشست ژنو نیز که اخیرا به منظور حل و فصل بحران یمن با مشارکت طرف های یمنی یمنی در کشور سوییس برگزار شده بود بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.

کد خبر 299178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha