همشهری‌آنلاین: رئیس ستاد انتفاضه و قدس، «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، بر یاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه یا یمن» را شعار محوری امسال روز جهانی قدس اعلام کرد.

به گزارش مهر، رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس در نشست خبری روز جهانی قدس که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اعلام شعار محوری امسال روز جهانی قدس، اظهار داشت: امسال حدود ۸۰۰ عکاس، فیلم‌بردار و خبرنگار داخلی و همچنین ۱۰۰ عکاس، خبرنگار و فیلم‌بردار خارجی این مراسم پرشکوه را به جهان مخابره خواهند کرد.

همچنین برای پوشش بهتر این مراسم ۱۸۵ مرکز خبری و حدود ۴۰ دستگاه خودروی بلندگودار برای هدایت راهپیمایان و همچنین بیش از ۳۰ غرفه برای تبیین آخرین وضعیت فلسطین در نظر گرفته شده است.

شریف با اشاره به این‌که نامگذاری روز قدس یکی از مهم‌ترین افتخارات حضرت امام خمینی(ره) بود، ادامه داد: اگر مسئله اشغال فلسطین مشمول زمان شود و نسل‌های بعدی این سرزمین دیگر رغبتی برای بازگشت به سرزمین مادریشان نداشته باشند، رژیم صهیونیستی به یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین اهداف رسانه‌ای و استراتژیک خود رسیده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان این‌که همه کارشناسان و آگاهان به مسئله فلسطین به تاثیرگذاری روز قدس اذعان دارند، تصریح کرد: این نامگذاری توسط امام خمینی(ره) توانست مسئله قدس را دوباره مطرح کند و پس از ایشان با تدابیر مقام معظم رهبری این مسئله و توجه ویژه به فلسطین ادامه پیدا کرد.

شریف با اشاره به آثار نامگذاری روز قدس افزود: یکی از دستاوردهای روز قدس تلاش برای جلوگیری از فراموشی مسئله فلسطین است و نکته بعدی اینکه کسانی که در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارند، همیشه یک انگیزه مضاعف خواهند داشت.

او ادامه داد: حوادث اخیر سوریه، یمن، عراق و بحرین نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد با صادر کردن ناامنی به پیرامون خود ،امنیت را در داخل مرزهای اسرائیل تامین کند، اما این مسئله تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی نیست.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با اشاره به ضرورت برپایی هر چه باشکوه‌تر روز قدس در سال ۹۴ تصریح کرد: در راهپیمایی امسال حوزه‌هایی را برای تبیین و تشریح آخرین وضعیت سرزمین های اشغالی و جبهه مقاومت در نظر گرفته ایم تا بتوانیم از این فرصت به نحو مطلوب و موثر استفاده کنیم.

شریف توضیح داد: همه مسیرها برای راهپیمایی امسال از مساجد بزرگ در شهرها آغاز شده و به میعادگاه‌های نماز جمعه ختم می‌شود و در مراسم راهپیمایی امسال شاهد حضور اقلیت‌های دینی، خانواده شهدای هسته‌ای و خانواده شهدای حرم خواهیم بود.

شریف افزود: در روز قدس تلاش می کنیم تا فریاد ملت را در طرفداری از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین به گوش جهانیان برسانیم و رژیم صهیونیستی به طور حتم در مقابل اراده مردم مسلمان از صحنه جغرافیا حذف خواهد شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس با بیان این‌که روز قدس سال گذشته با هجوم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم‌زمان شده بود، گفت: هنوز مردم مظلوم غزه از محاصره خارج نشده‌اند و کشتارهای رژیم صهیونیستی هم اکنون به یمن منتقل شده است و امسال شاهد راهپیمایی پرشور مردم یمن خواهیم بود.

شریف در پایان با اشاره به تاثیر راهپیمایی روز قدس در روند مذاکرات هسته‌ای ایران عنوان کرد: هر تصمیمی که نظام جمهوری اسلامی ایران و دیپلمات‌های ورزیده و متدین ما بگیرند، تمام ملت خواهند پذیرفت و به آن پایبند خواهند بود و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن موید پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 300493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha