همشهری آنلاین: سومین کاروان دریایی شکست حصر غزه بامداد روز جمعه از مبداء جزیره کرت یونان سفر خود را به سوی نوار غزه آغاز کرد.

 کاروان دریایی شکست حصر غزه سفر خود را آغاز کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی تایمز آو اسراییل، درور فیلر فعال متولد فلسطین اشغالی که بر این کشتی سوار است روز جمعه خبر آغاز حرکت کشتی سوئدی 'ماریانه آو گوتنبرگ' را تایید و اضافه کرد که چهار کشتی دیگر تشکیل دهنده ناو تیپ شکست حصر غزه نیز بزودی به این کشتی خواهند پیوست.

به گفته وی، انتظار می رود این کاروان روز یکشنبه یا دوشنبه به ساحل نوار غزه برسد.

خبرگزاری فلسطینی معا نیز گزارش داد که ناو تیپ شکست حصر غزه با همراهی 70 نفر از جمله باسل غطاس نماینده فلسطینی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، یکی از روسای جمهوری سابق تونس و نیز محموله های کمکی بشردوستانه از جمله صفحه های انرژی خورشیدی روز جمعه سفر خود را به مقصد غزه آغاز کرد.

غطاس در پیامی که بامداد امروز به زبان عبری بر روی صفحه فیس بوکش گذاشت نوشت: سرانجام پس از دشواری هایی که برایتان خواهم گفت، سوار ماریانه شدیم و به سوی غزه حرکت کردیم.

وی به زبان انگلیسی نیز نوشت: عزم راسخ ما این است که به رغم موج های خروشان دریا و تهدیدهای نتانیاهو به مقصد برسیم؛ غزه، ما در راهیم.

روز پنجشنبه گذشته فیلر گفته بود که افراد ناشناس قصد خرابکاری در مسیر کاروان دریایی شکست حصر غزه را دارند. وی از وارد شدن آسیب فنی به کشتی ماریانه سخن گفته بود.

علاوه بر فیلر دست کم دو اسراییلی دیگر نیز این کاروان دریایی را همراهی می کنند.

فعالان حامی فلسطینی ها پیش از این نیز تلاش کرده اند که از طریق دریا خود را به غزه برسانند. در ماه مه 2010 کماندوهای صهیونیست شش قایق را که هدفشان شکستن حصر غزه بود هدف قرار دادند. در این حادثه 10 تبعه ترک کشته شدند و همین امر زمینه ساز بحران در مناسبات تل آویو - آنکارا شد.

زیپی هاتولی معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه بی وقفه تلاش می کند تا مانع از رسیدن این کاروان به مقصدش شود.

رژیم صهیونیستی از زمان حصر غزه در سال 2007 تاکنون، سه بار این منطقه را هدف حمله قرار داده و بخش های وسیعی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.

بر اثر این محاصره و منع ورود مصالح ساختمانی به غزه، روند بازسازی ویرانه های به جا مانده از تجاوز رژیم صهیونیستی با دشواری مواجه شده است.

کد خبر 299177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha