همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان ملل متحد از طرف‌های درگیر در یمن خواست امنیت مدارس را در این کشور برهم نزنند.

کودکان یمنی

این درخواست در پی آن مطرح شد که بمباران‌ها و درگیری‌های شدید خیابانی موجب تعطیلی بیش از سه هزار و 600 مدرسه در سراسر یمن شده و تحصیل حدود یک میلیون و 800 هزار کودک و نوجوان را با مشکل مواجه کرده است.

جولین هارنیس، نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد: آموزش کودکان یمنی برای آینده آنها و نیز خانواده‌هایشان حائز اهمیت است و ما  برای جلوگیری از محرومیت کامل آنها از تحصیل و بازگرداندن کودکان و نوجوانان به مدارس به شدت تلاش مي‌كنيم.

هارنيس افزود: از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم امنیت مدارس را برهم نزنند و امکان تحصیل و آموزش بچه ‌ها را فراهم کنند.

به گفته یونیسف ، دست کم  248 مدرسه به‌طور مستقیم خسارت دیده ، 270 مدرسه نیز به اسکان افراد بی‌خانمان اختصاص داده‌شده و 68 مدرسه تحت اشغال گروه‌های مسلح قرار گرفته است.

در همین حال وزارت آموزش یمن در تلاش برای کمک به بسیج معلمانی است که برخی از آنها از خشونت‌ها فرار کرده‌اند و در صورت خسارت مدارس و یا استفاده از آنها توسط افراد بی‌خانمان یا گروه‌های مسلح ، مراکز موقت آموزش برای دانش‌آموزان در نظر گرفته خواهد شد.

صندوق كودكان سازمان ملل متحد اعلام کرد :با توجه به این‌که بسیاری از خانواده‌ها برای تامین معاش خود با مشکل مواجه شده‌اند و تعطیلی بازارها در یمن تهیه اقلام مورد نیاز آموزش کودکان را مشکل کرده است این صندوق به دانش‌آموزان در تامین نیازهای آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از نیویورک ، یونیسف برای کمک به بازسازی مدارس یمن و تامین منابع آموزشی دانش‌آموزان خواستار اختصاص 11 میلیون دلار شده است.

کد خبر 301949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha