همشهری آنلاین: سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که محاصره یمن از سوی عربستان و هم پیمانانش به اندازه جنگ در این کشور تلفات غیرنظامی به همراه داشته است.

 هشدار پزشکان بدون مرز درباره تلفات غیرنظامی محاصره یمن

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،«جوآن لیو» رییس سازمان پزشکان بدون مرز که در راس یک گروه امدادی به یمن سفر کرده است، روز پنجشنبه در گفت وگویی تلفنی ازصنعا (پایتخت یمن) گفت: محاصره یمن و جلوگیری از رسیدن دارو به دست بیماران به اندازه جنگ این کشور تلفات غیرنظامی بر جا گذاشته است.

این جدیدترین هشدار درباره وضعیت انسانی در یمن است. بیش از 4 ماه است که عربستان و هم پیمانانش با حمایت غرب به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت، خاک این کشور را هدف حملات هوایی و محاصره همه جانبه قرار داده اند.

لیو بر ضرورت تامین داروی مورد نیاز بیماران یمنی تاکید کرد و گفت: باید به خاطر داشت که یمن 90 درصد نیاز غذایی و 100 درصد مایحتاج دارویی خود را از طریق واردات تامین می کند.

وی پس از بازدید از مناطق مختلف یمن از جمله تعز در جنوب این کشور با اشاره به افزایش شمار آوارگان یمنی داخل این کشور، درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن گفت: حتی افراد مبتلا به بیماری های معمولی نیز به دلیل نرسیدن دارو در حال مردن هستند.

سازمان پزشکان بدون مرز که یک نهاد خیریه مستقر در سوییس است در حدود 60 کارمند خارجی و 500 کارمند داخلی در یمن دارد که به کمک رسانی پزشکی به نیازمندان یمنی مشغول هستند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، 80 درصد جمعیت 25 میلیونی یمن نیازمند کمک های فوری بوده و 10 درصد نیز با مشکل تهیه آب و غذا روبه رو هستند.

پیشتر نیز سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت انسانی در یمن و تبعات تجاوز هوایی عربستان به این کشور و محاصره همه جانبه آن هشدار داده اند.

کد خبر 302592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha