همشهری آنلاین: نماینده صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز چهارشنبه با اشاره به بحران انسانی در یمن به واسطه ادامه حملات سعودی ها،درباره اوضاع کودکان در یمن ابراز نگرانی کرد.

 یونیسف درباره وضیعت اسف بار کودکان در یمن ابراز نگرانی کرد

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، «جولین هارنس» گفت: «کودکان یمنی آسیب پذیرترین اقشاری هستند که از درگیری ها و خشونت های جاری در این کشور صدمه دیده اند.

روزانه به طور متوسط هشت کودک در درگیری های یمن جان خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار نگران کننده است.

کودکان هر روز بر اثر حملات هوایی در گوشه خیابان ها کشته می شوند. اوضاع در یمن این روزها بسیار وخیم و نگران کننده شده است.»

وی ادامه داد: «کودکان یمنی به علت ادامه درگیری ها از مدرسه و ادامه تحصیل بازمانده اند و این یکی از بزرگترین دغدغه های یونیسف است. همه گروه های درگیر در یمن باید برای جان غیر نظامیان ارزش قائل شوند.

قتل عام مردم در حملات هوایی، کشتار غیر نظامیان بر اثر تیراندازی ها در تعز، عدن یا دیگر نقاط کشور، مغایر با قوانین انسانی بین المللی است.

این نبردهای خونین اشتباه است و باید هر چه زودتر متوقف شوند.»

بر اساس این گزارش، 6 میلیون از 13 میلیون یمنی با خطر گرسنگی روبه رو هستند.

پیشتر نیز صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با ارایه آماری اعلام کرده بود که از آغاز درگیری های یمن تاکنون دستکم 279 کودک جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی یونیسف، تاکنون 279 کودک یمنی در خشونت های این کشور جان خود را از دست داده اند و این جدای از پیامدهای اسف بار دلهره های بر جای مانده کودکانی است که از درگیری ها جان سالم به در برده اند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان از ششم فروردین تاکنون مواضع غیر نظامی و زیرساخت های یمن را هدف قرار داده که در نتیجه آن بسیاری از زنان و کودکان و غیر نظامیان یمنی کشته شده اند.

عربستان و همپیمانانش به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، اقدام به تجاوز هوایی و محاصره زمینی دریایی و هوایی این کشور کرده اند.

سازمان ملل همچنین پیشتر به منظور حل بحران این کشور ابتکار نشست یمنی - یمنی ژنو را مطرح کرد که با کارشکنی عربستان شکست خورد.

کد خبر 304462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha