همشهری آنلاین: جانشین ولیعهد عربستان در سفر به روسیه با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و با وی درخصوص تحکیم روابط میان دو کشور به ویژه در زمینه نظامی بحث و تبادل نظر کرد.

دیدار پوتین و جانشین ولیعهد عربستان در روسیه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "محمد بن سلمان "وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد این کشور در سفر به روسیه با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور این کشور در شهر سن‌پترزبورگ دیدار و با وی درخصوص تحکیم روابط میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرد.

پوتین و محمد بن سلمان در حاشیه یک همایش اقتصادی سن‌پترزبورگ بر تصمیم خود برای تحکیم و تقویت همکاری دو جانبه تاکید کردند.

پوتین در این دیدار خواهان سفر ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به مسکو شد و تاکید کرد که روسیه خواهان حفظ روابط با عربستان است.

محمد بن سلمان نیز بر تلاش ریاض برای تقویت روابط با روسیه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: ریاض به اهمیت و جایگاه روسیه در جهان توجه دارد.

پوتین و محمد بن سلمان در حاشیه این همایش توافق‌نامه‌های همکاری نظامی و توافق‌نامه‌هایی را در زمینه استفاده از انرژی هسته‌ای امضا کردند.

وزیر انرژی روسیه نیز در این راستا تاکید کرد که فعالیت کمیته مشترک روسیه و عربستان در اکتبر آینده از سر گرفته می‌شود.

کد خبر 298475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha