همشهری آنلاین: اولین گروه از زائران ایرانی خانه خدا برای حج تمتع سال ۱۳۹۳ صبح جمعه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مدینه منوره مشرف شدند.

اولین گروه زائران حج تمتع ۹۳ عازم مدینه منوره شدند

به گزارش خبرگزاري فارس، اولین گروه از زائران ایرانی خانه خدا ساعت 8 و 30 دقیقه بامداد جمعه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره شدند.

مراسم بدرقه زائران خانه خدا با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت‌الاسلام رحمانی مدیر حج استان تهران،‌حمید محمدی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان حج و زیارت، حسن سرخوش مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش اعزام سازمان حج و زیارت انجام شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر به زائران توصیه کرد به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند و گفت:‌ ما همه ساله شاهد هستیم در آستانه حج افرادی آگاهانه یا ناآگاهانه مطالبی را منتشر می‌کنند که زیبنده کشور ما نیست.

وی ادامه داد: ما یک کشور قدرتمند و توانمند هستیم و وجهه ایران اسلامی در منطقه مهم و تاثیرگذار است و ما در چنین شرایطی تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها برای اتحاد امت اسلامی استفاده کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد:‌شما زائران خانه خدا باید مراقب باشید تا خدای ناکرده ما را به اختلافات فرقه‌ای و طایفه‌ای نکشانند چرا که ما در موسم حج تنها به دنبال معنویت هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسگر با اشاره به شعار حج امسال گفت: «حج، معنویت، خودباوری و اتحاداسلامی» شعار حج امسال است و ما به دنبال تحول روحی و اخلاقی هستیم و هرگز مسائل فرفه‌ای نباید مطرح شود.

وی ادامه داد: خصوصا در شرایطی که هم اکنون از جهان اسلام شاهد آن هستیم تمام توان خود را برای تحقق شعار حج امسال باید به کار بگیریم و همه ساله این نکته را باید مدنظر قرار دهیم که وارد مسائل طایفه‌ای و فرقه‌ای نشویم.

وی افزود: دنیا هم اکنون می‌خواهد بین ما با قرار گرفتن اینگونه مسائل تفرقه ایجاد کند و سرمایه‌های ما را غارت کند بنابراین نباید وارد این مسائل شویم.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: نکته پایانی این است که ما تمام تلاش‌مان را برای رفاه و آسایش حجاج به کار گرفته و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در تلاش بودند و بر اساس گفته‌های مقامات سعودی نظم حج کشور ما همواره بی‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شرایط اینگونه است باید توجه داشته باشیم که بخشی از برنامه‌ریزی‌ها دست ما نیست توصیه ما به زائران همان توصیه ائمه اطهار (ع) است که در این سفر زائران باید تقوا پیشه کنند چرا که این سفر یک زندگی جمعی است باید با همه رفتارهای متین واسلامی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: زائران باید مراقب باشند که شیطان فرصت را از ما نگیرد و در انجام تصمیم‌های خود عجولانه برخورد نکنند. سومین نکته همکاری با دیگر زائران است و احترام گذاشتن به یکدیگر قانع و خیرخواه بودن و روی خوش زائران از جمله مسائلی است که همواره به آنها توصیه کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر افزود: زائران مطمئن باشند ما تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا در برنامه‌ها مشکلی ایجاد نشود و من همیشه گفته‌ام مدیریت حج مدیریت مشارکتی است و همه باید کمک کنند تا موسم حج به خوبی برگزار شود و اگر اشکالاتی وجود دارد برطرف خواهد شد.

وی در پایان به بیماری کورونا و ابولا اشاره کرد و گفت:‌این نکته را برای اطمینان خاطر زائران عرض می‌کنم که هم اکنون مشکل خاصی در مورد بیماری کورونا و ابولا در عربستان نیست و خوشبختانه عوارضی نیز که وجودداشته تا کنون برطرف شده است و امیدوار هستیم با توسعه رابطه ایران و عربستان بتوانیم امسال موسم حج را به خوبی برگزار کنیم.

کد خبر 270945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha