همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تحویل رایگان بار حجاج تهرانی به در منازل آن‌ها تا حداکثر ۲۴ ساعت پس از زمان پرواز خبر داد.

حج

به گزارش ایسنا، محمدعلی ایلخانی در مراسم افتتاح سالن حج فرودگاه امام اظهار کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم بین شرکت فرودگاه‌ها، سازمان حج و زیارت و شرکت پست جمهوری اسلامی بار تمام حجاج تهرانی حداکثر ظرف 24 ساعت پس از پرواز به شکل رایگان درب منازل آن ها تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: بار مسافران دیگر استان‌های مجاور فرودگاه امام که از طریق این فرودگاه پروازشان انجام می‌شود نیز به شکل رایگان و در محدوده زمانی حداکثر 48 ساعت پس از پرواز تحویل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که محدودیت‌های مختلف فضایی در فرودگاه امام جابجایی پروازهای حج را غیر قابل چشم پوشی کرده بود، تصریح کرد: پایانه حج فرودگاه مهرآباد که مربوط به سال‌های پیش از انقلاب بود بیشتر برای آشیانه هواپیماهای 330 استفاده می‌شد که این مساله در جابجایی مسافران حج محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کرد.

ایلخانی افزود: از این رو طرح جابجایی پروازهای حج به فرودگاه امام در دستور کار قرار گرفت و هر چند در سالن حج اصلی که در این رابطه در دستور کار است تنها 12 درصد پیشروی کار داشته اما با در نظر گرفتن پل ارتباطی جایگزین از امسال پروازها رسما از طریق فرودگاه امام انجام خواهد شد.

وی درباره جزییات این سالن جدید نیز اظهار کرد: این سالن از چند ماه گذشته آماده سازی شده و در حال حاضر گیت‌های نیروی انتظامی، گیت چک شدن گذرنامه و حفاظت سپاه پاسداران مستقر شده‌اند. همچنین برای مستقبلان از حجاج نیز فضایی در نظر گرفته شده تا زمان برگشت بتوانند با حاجیان خود دیدار کنند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: با آماده‌سازی این ترمینال در آینده، پروازهای حج عمره نیز از فرودگاه امام انجام خواهد شد و پایانه مسافری تراز 8 را برای این مساله در نظر گرفته‌ایم.

کد خبر 270537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha