همشهری آنلاین: مشاور رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تهران گفت: حجاج بهتر است ۱۵ روز قبل از اعزام نسبت به تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند و اکنون نیز هیچ محدودیتی در ارائه خدمات واکسن مننژیت نداریم.

واکسن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نمانیدگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، طاهر درودی با اشاره به مراکز ارائه خدمات واکسن مننژیت در شهر تهران افزود: چند مرکز از جمله در شرق تهران (خیابان جشنواره)، شمال تهران (فرمانیه)، جنوب تهران (شهر ری) و در مراکز هلال احمر خیابان ولیعصر (شهید یاسمی) میدان انقلاب(خیابان کارگر جنوبی)و بهارستان (خیابان دانشسرا) خدمات تزریق واکسن مننژیت به حجاج ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: زائران خانه خدا می توانند از ساعت هشت تا ساعت 13 بجز روز جمعه به مراکز جمعیت هلال احمر شهر تهران برای تزریق واکسن مننژیت مراجعه کنند و متعاقب آن نیز در استان‌ها و شهرهای کشور این خدمات توسط مراکز جمعیت هلال احمر ارائه خواهد شد.

درودی در تشریح ارائه خدمات جدید در زمینه تزریق واکسن مننژیت، ادامه داد: امسال با رایزنی ها و هماهنگی هایی که با مدیران کاروان ها انجام داده ایم تیم های سیار هلال احمر به محل توجیه جلسات حجاج رفته اند و این واکسن را به زائران تزریق کرده اند.

وی، به هزینه هر واکسن مننژیت که دو سال نیز اعتبار از نظر اثرات بالینی خواهد داشت، اشاره کرد و افزود: قیمت کنونی این واکسن ها 40 هزار تومان اعلام شده که زائران می توانند برای پرداخت هزینه آن از طریق کاروان خود اقدام کنند یا به صورت شخصی به مراکز هلال احمر مراجعه و با پرداخت هزینه این واکسن را تزریق کنند.

درودی درباره اهمیت کارت زرد رنگ صادره به عنوان کارت ایمن سازی برای حجاج، گفت: بعد از تزریق واکسن مننژیت این کارت در اختیار زائران خانه خدا قرار می گیرد و آن ها حتما باید این کارت را که دو سال نیز اعتبار خواهد داشت در زمان اعزام به عربستان همراه داشته باشند زیرا در مواقعی ماموران عربستان از زائران این کارت را درخواست می‌کنند.

وی، مننژیت را التهاب پرده های محافظی دانست که مغز و نخاع را پوشانده اند و سردرد، خشکی گردن همراه با تب، گیجی یا هشیاری دگرگون شده، استفراغ و ناتوانی در تحمل نور (نورهراسی) یا صداهای بلند (صداهراسی) را از عوارض این بیماری عنوان کرد.

براساس این گزارش، بیش از 61 هزار زائر ایرانی به منظور زیارت خانه خدا از 14 شهریور ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

کد خبر 270255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha