جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش رژیم صهیونیستی با رد درخواست فلسطینیان برای لغو کامل محاصره نوار غزه، روز جمعه باردیگر تهاجم هوایی و توپخانه ای به مناطق مختلف این منطقه فلسطینی را از سرگرفت.

 رژیم صهیونیستی باردیگر حملات به منقه نوار غزه را از سرگرفت

به گزارش ايرنا به نقل از منابع خبری از غزه، بر اثر این حملات که در پایان مهلت آتش بس 3 روزه آغاز شده است، انفجارهای شدیدی در شهر غزه و دیگر شهرهای این سرزمین فلسطینی بوقوع پیوست.

در تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه و درمیان سکوت مجامع بین المللی که از یک ماه پیش آغاز شده است، تاکنون حدود 2 هزار فلسطینی شهید و ده ها هزار نفر دیگر زخمی و آواره شدند.با پایان آتش بس، دستور بمباران غزه صادر شد

با پایان آتش بس، دستور بمباران غزه صادر شد

 گزارش واحد مرکزی خبر نيز در گزارشي اعلام كرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور بمباران مجدد غزه را صادر کردند.

سربازان و تانک های ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه با نزدیک شدن به زمان پایان آتش بس 72 ساعته، نزدیک مرز فلسطین اشغالی و غزه مستقر شدند.

شبکه القدس گزارش داد جنگنده های رژیم صهیونیستی گروهی از غیرنظامیان را نزدیک برج الکرامه در شمال غرب غزه بمباران کردند که چند غیر نظامی زخمی شدند. توپخانه رژیم اشغالگر نیز شرق منطقه الزیتون در غزه را گلوله باران کرد.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر به مناطق مرکزی نوار غزه حمله کردند. ههیونیستها زمینهای کشاورزی موازی مناطق المغازی و البریج را در غزه بمباران کردند.

مقامات صهیونیست با متهم کردن حماس به شلیک 13 موشک به جنوب مناطق اشغالی، دستور داده اند پناهگاهها تا هشتاد کیلومتری نوارغزه بازگشایی شوند.

این در حالی است که حماس ادعاهای اسرائیل را در خصوص اینکه بامداد امروز از غزه به فلسطین اشغالی موشک شلیک شده است رد کرد.

گروه های فلسطینی تاکید کرده اند تا زمانیکه خواسته های فلسطینی ها برآورده نشود با تمدید آتش بس موافقت نخواهند کرد.

از شروط حماس برای برقراری آتش بس می توان به لغو محاصره غزه، آزادی زندانیان فلسطینی و بازگشایی مرزها نام برد.

سخنگوی گردانهای القسام هشدار داد آنچه در جنگ غزه نمایش دادیم، فقط بخش کوچکی از توان ما است و اگر رژیم اشغالگر با خواسته های ما موافقت نکند بهای آنرا خواهد پرداخت.

میانجیگران روز پنجشنبه به شدت در تلاش بودند مدت آتش بس میان اسرائیل و مبارزان فلسطینی در نوار غزه را تمدید کنند.

هزاران فلسطینی روز جمعه به سبب بیم از آغاز حملات ارتش اسرائیل درحال فرار از خانه های خود درشرق غزه هستند.

کد خبر 268071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha