همشهری آنلاین: مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه اندازی حدود 30 مرکز فرهنگی،هنری کانون در سراسر کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون، محسن چینی فروشان این خبر را در حالی اعلام کرد که برای راه اندازی یک مجتمع بزرگ کانون ویژه کودکان و نوجوانان به شهر اراک سفر کرده بود تا در جشن شاد بچه های این شهر شرکت کند.

وی در آیین گشایش این مجتمع با زیر بنای 2 هزار متر در پارک آزادی اراک گفت:تلاش برای شناسایی و پرورش توانایی های ادبی و هنری کودکان و توسعه فعالیت در مناطق محروم کشور از اولویت های کاری کانون به شمار می رود.

 مدیر عامل کانون در عین حال از اجرای پروژه ساخت بیش از 35 کتابخانه دیگر در سال جاری در کنار پروژه های آماده بهره برداری کانون خبر داد و مانع اصلی گشایش درب های این مراکز بر روی کودکان را کمبود اعتبارات جاری و ممنوعیت جذب مربی و نیروی انسانی دانست.

چینی فروشان با بیان این مطلب که اعتبارات جاری کانون در بودجه امسال افزایش قابل توجهی ندارد اظهار امیدواری کرد که تبصره های بودجه بتواند این مشکل را تا حدی حل کند.

وی  فرصت چهره به چهره شدن با کودکان را فرصتی مناسب خواند که در اختیار مربیان و کارکنان کانون قرار گرفته است و باید قدر آن را دانست.

مدیر عامل کانون همچنین تولید بازی های رایانه ای جدید،ایجاد گیم نت و تولید بیش از 10 نوع عروسک جدید برای کودکان را از برنامه های تازه کانون برای کودکان برشمرد.

در آیین گشایش مجتمع کانون اراک عبدالله سهرابی استاندار استان مرکزی نیز در سخنانی با اشاره به شخصیتها و مفاخر علمی و فرهنگی این استان به کودکان یاد آور شد پرورش خلاقیتها و استعدادهای ذاتی در محیط هایی مانند کانون، باعث می‌شود تا کودکان آینده نیز شما را تکریم کنند.

وی  افزود استانداری مرکزی آمادگی دارد با تخصیص منابع مالی و امکانات، از توسعه فضاهای فرهنگی برای کودکان حمایت کند.

 مدیر کانون استان مرکزی نیز در آیین گشایش این مجتمع با ارایه گزارشی از روند ساخت این مرکز گفت:حدود 480 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی برای ساخت مجتمع  کانون با امکاناتی مانند کتابخانه ، سالن سینمای 200 نفره، دو گالری و بخش اداری طی 5 سال هزینه شده است.

 محمد تقی حقی افزود: در حال حاضر 30 مرکز ثابت 3 کتابخانه سیار و 2 کتابخانه روستایی در سطح استان فعالیت می کنند که حدود 16 مرکز دیگر هم آماده بهره برداری است.

 گفتنی است مراسم گشایش مجتمع کانون ، با اجرای نماهنگها و نمایش هایی شاد به فضایی برای شادمانی کودکان اراکی تبدیل شده بود تا آنها راه اندازی هشتمین مرکز کانون در شهر خود را جشن بگیرند.

کد خبر 26445

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز