دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

مهدی تهرانی: جوانترین فیلمساز این دوره فستیوال فیلم کن در بخش رقابتی خاویر دولان با ۲۵ سال سن‌است.

مامی

او که 4 فیلم بلند در کارنامه دارد در کن 2012 با فیلم لورنس به هرحال در بخش نوعی نگاه حضور داشت و امسال اولین تجربه حضور در بخش رقابتی را از سر می‌گذراند.

دولان پیش از این تریلرهای رواشناسانه ساخته و فیلم اخیرش نیز که مامی نام دارد به نوعی به همین سینما تعلق دارد. داستان فیلم در باره مادر مجردی است که به سختی و تنهایی سعی دارد پسرش را بزرگ کند و در این راستا از محبت‌ها و مساعدت‌های همسایه‌ای مرموز هم سود می برد.در حالی که معلوم نیست این همسایه خیر؛ موجودی واقعی است یا حاصل خیالپردازی‌های مادر تنها...

ورود امثال خاویر نولان با چنین سنی به بخش رقابتی فیلم کن ممکن است در سالهای اخیر یک امر عجیب و غریب به نظر برسد در حالیکه حداقل تا 15 سال پیش هرگز چنین رویدادی تازگی نداشت. از آنجائیکه کن محل بروز و ظهور استعدادهای ناب سینماست در دهه‌های قبل همواره در بخش رقابتی چهره‌های موجه جوان نیز حضور داشتند اما مدتها‌است که این روند تعطیل شده‌است.

پیش از این در دهه 90 امثال کوئینتین تارانتینو و یا برادران کوئن و حتی جوزپه تورناتوره از کن سربرافراشتند و توانستند خونی تازه به بدنه ی سینمای جهان تزریق کنند. اما اکنون میانگین سنی کارگردانان حاضر در بخش رقابتی بالااست.

Mommy

نویسنده و کارگردان: خاویر دولان/ بازیگران: آن دوروال، سوزان کلمنت/زمان فیلم: 140 دقیقه/ محصول 2014 کانادا

کد خبر 256673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز