گروه حوادث: با کشف فیلم صحنه قتل وکیل دادگستری که در دفتر کارش در ولیعصر با شلیک گلوله از پا در آمده بود، چهره قاتل شناسایی شده و یک متهم بازداشت شد.

ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، پیکر بى جان وکیل ۴۸ ساله‌ای به نام محمود عاشوری در دفتر وکالتش در طبقه اول ساختمانی در خیابان دانش‌کیان، حوالى میدان ولى عصر پیدا شد.

با کشف جسد، بازپرس حسین شاملو و کارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران بزرگ – ویژه قتل– برای بررسی های جنایی به صحنه جنایت قدم گذاشتند.

در همان بررسی های اولیه با توجه به محل پیداشدن جسد در آشپزخانه دفتر کار مقتول مشخص شد که این وکیل دادگستری که پیش از این مسئولیت‌های قضایی مهمی مانند دادستان شاهرود و رئیس یکی از شعب دادگاه‌های تهران را بر عهده داشت احتمالا به ضرب گلوله‌ یک مهمان آشنا به قتل رسیده است.

بررسی ها ی بعدی نشان می داد که عامل جنایت بعد از قتل با سرقت مبلغ زیادی که مقتول از فروش یک خانه در کیفش داشته بدون برجا گذاشتن سرنخی متواری شده است.

با مشخص شدن این دو سرنخ، کارآگاهان 2 مظنون را که از آشنایان مقتول محسوب می‌شدند تحت بازجویی قرار دادند اما با پیدا شدن دلایلی مبنی بر بی‌گناهی، آنها آزاد شدند.

در ادامه بررسی ها کارآگاهان پلیس در شاخه دیگری از تحقیقات دریافتند که مقتول از مدتی قبل برای حفاظت از خود یک محافظ استخدام کرده بود ، اما این مرد از هنگام جنایت ناپدید شده بود بنابراین شناسایی مرد محافظ در دستور کار پلیس جنایی قرار گرفت.

فیلم صحنه جنایت در اختیار بازپرس پرونده بازپرس محمد حسین شاملو در خصوص آخرین اقدامات قضایی- پلیسی در خصوص این پرونده به همشهری گفت: با انجام تحقیقات تخصصی، سرنخی از صحنه جنایت به دست آمده که راز این  جنایت را برملا خواهد کرد.

بازپرس یکم دادسرای جنایی تهران در توضیح این ماجرا گفت: با وجود آنکه عامل جنایت سرنخی از خود برجای نگذاشته بود، اما با بررسی دوربین مداربسته شرکتی که مشرف به ساختمان محل جنایت بود، تصاویری به دست آمد که چهره قاتل و نحوه فرار وی از قتلگاه در آن  ضبط شده است.

با بررسی این فیلم، دستورات ویژه ای برای دستگیری قاتل صادر شد که در نهایت  به دستگیری فردی در این خصوص منتهی شده است.

کد خبر 24953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز