همشهری آنلاین: در صورت افزایش توانمندی و بالا رفتن تعداد نفرات نیرو‌های امنیتی عراقی ارتش آمریکا قادر خواهد بود نیرو‌های خود را در بهار آینده (2008) در عراق کاهش دهد.

به گزارش آسوشیتد پرس، ژنرال ریموند اودیرنو از فرماندهان ارتش آمریکا در عراق در سخنانی در جمع خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق افزود: تصور می‌کنم اگر اوضاع همین‌گونه پیش برود، احتمال دارد دارد تا فصل بهار ما قادر به کاهش نیرو باشیم و نیرو‌های امنیتی عراقی بتوانند جایگزین ما شوند. البته نمی‌توانم در مورد این که آیا امکان رخ دادن چنین اتفاقی در موعد زمانی زودتر وجود دارد، اطمینان دهم.

ژنرال اودیرنو گفت: البته نمی‌توان زمان خاص و مشخصی را برای کاهش نیرو‌های آمریکایی در عراق تعیین کرد.

اودیرنو در مورد نیرو‌های آمریکایی که بر اساس استراتژی جدید بوش در عراق افزوده شده‌اند، نیز گفت: زود است که بخواهیم در مورد زمان مورد نیاز برای حضور قریب به 30 هزار نیرو‌ی آمریکایی که اخیرا به عراق آمده‌اند سخن بگوییم.

اودیرنو در ادامه افزود: آمار کشتار در بغداد در این هفته به 33 نفر رسید، که در مقایسه با آمار تلفاتی که هفته دوم ژانویه داشتیم(93 نفر) از میزان تلفات در بغداد در مقایسه با ابتدای سال کاسته شده است.

البته با توجه به آمار خبرگزاری آسوشیتد پرس دست کم 230 عراقی طی هفت روز اخیر در بغداد کشته شده‌اند.

از جمله می‌توان به یافته شدن 121 جسد توسط نیرو‌های پلیس  در بغداد، کشته شدن 87 نفر در انفجاری که نزدیک مسجد شیعه در مرکز بغداد به وقوع پیوست و کشته شدن 22 نفر دیگر اشاره کرد.

این درحالی است که تیر اندازی‌ها و بمب گذاری‌ها طی هفت روز گذشته همچنان ادامه یافته‌اند.

کد خبر 24905

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز