دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساخت و ساز ضعیف، طراحی نامناسب، استفاده از مصالح غیر استاندارد و عدم نگهداری مناسب از تاسیسات، هفت پروژه از هشت پروژه آمریکایی بازسازی عراق را با شکست مواجه کرده است.

به گزارش سی ان ان، بازرس کل طرح‌های بازسازی عراق در گزارشی به دولت بوش و کنگره آمریکا(مجالس سنا و نمایندگان) نوشته است: در چنین شرایطی و با چنین کیفیت کاری می‌توان گفت سرمایه گذاری آمریکا در بخش بازسازی عراق با خطر موجه است. در صورتی که اقدامات اصلاحی صورت نگیرد، عمر مفید این پروژه‌های به شدت کاهش خواهد یافت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:دولت آمریکا 37 میلیلارد دلار در بخش بازسازی عراق سرمایه گذاری کرده است.علاوه بر این 914 نفر و 224 شهروند آمریکایی در زمان کار بر پروژه‌هایی که منابع مالی آن توسط سرمایه‌های آمریکایی تامین می‌شود جان خود را از دست داده‌اند.

بازرس بازرس کل طرح‌های بازسازی عراق افزوده است:مشکل اصلی در این است که دولت عراق به هنگام تحویل اداره پروژه‌های عمرانی و یا طرح‌های به پایان رسیده طرح مشخصی برای نگهداری آن‌ها در دست ندارد.

به عنوان مثال از 17 ژنراتور برقی که با هزینه تقریبی 12 میلیون دلار در فرودگاه بغداد نصب شده‌اند، تنها 10عدد از آن‌ها کار می‌کند و طرحی برای نگهداری از آن‌ها و حفظ سطح سوخت آن‌ها وجود ندارد.

در ادامه گزارش ساخت و ساز ضعیف، طراحی نامناسب و استفاده از مصالح غیر استاندارد از دیگر دلایل ضعف اجرای پروژه‌های عمرانی در عراق برشمرده شده است.

کد خبر 20832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز