چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا و دیپلمات‌های این کشور در عراق در آستانه تکمیل کردن طرح تازه‌ای برای این کشور هستند که به‌موجب آن عناصر فرقه‌گرا از نیروهای امنیتی و دولت عراق حذف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از واشنگتن روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از شماری از مقامات مطلع آمریکایی که مایل نبودند نامشان فاش شود اعلام کرد این طرح جدید محرمانه که قرار است تا پایان ماه جاری میلادی تکمیل شود توسط ژنرال دیوید پترائوس فرمانده بلندپایه ارتش آمریکا در عراق و همچنین رایان کراکر سفیر این کشور در عراق تهیه شده است.

به موجب این طرح تازه افزایش شمار نیروهای نظامی آمریکا در عراق تا سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد داشت و شمار سربازان ارتش 140 هزار نفری عراق نیز افزایش خواهد یافت.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش داد این طرح خواستار تأکید فوری بر عملیات نظامی آمریکا به‌منظور حفاظت از مردم عراق در مناطق بحرانی ازجمله بغداد پایتخت این کشور شده است.

به موجب این طرح که در تضاد با سیاست پیشین آمریکا مبنی بر انتقال فوری مسئولیت‌ها به دولت عراق است توانایی‌ها و کارایی دولت این کشور افزایش خواهد یافت.از طرف دیگر پلیس عراق اعلام کرد، در اثر انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در دو حادثه جداگانه درجنوب عراق سه تن کشته و 12 تن دیگر زخمی‌شدند.

یک مقام پلیس عراق اظهار داشت، در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک المسیب از توابع استان بابل در جنوب عراق یک تن کشته و9 تن دیگر زخمی‌شدند.
در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده دیگر در منطقه الدوره در جنوب بغداد یک پلیس عراقی کشته و سه تن دیگر زخمی‌شدند.

در همین حال مسئولان آمریکایی از جمله ژنرال جوزف ویل و دیوید پترائوس اعلام کرده‌اند که آماده حمله به شهرک صدر هستند.  پلیس عراق همچنین 33 جسد را در مناطق مختلف بغداد کشف کرده است که 27 تن آن در منطقه الکرخ در غرب بغداد کشف شده‌اند.

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره از کشته شدن هفت سرباز آمریکایی در حملات مختلف در عراق خبر داد.  پلیس عراق همچنین گزارش داد، نیروهای آمریکایی و عراقی طی عملیاتی گسترده در شرق بعقوبه 25 مظنون تروریست را دستگیر و مقادیر زیادی سلاح را مصادره کردند.

به گزارش ایسنا پایگاه اینترنتی ایلاف نیز گزارش داد، حزب منحل شده بعث عراق از اعضای سابق سازمان‌های امنیتی عراق خواست تا به درخواست دولت عراق مبنی بر پیوستن به سازمان‌های دولتی پاسخ مثبت ندهند.  حزب بعث در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این اقدام دولت خارج ساختن آن‌ها از مقاومت مسلحانه را هدف قرار داده است، نسبت به چنین دعوت‌هایی هشدار داد.

حزب بعث عنوان داشت: چنین دعوتی که وزارت کشور به اعضای سابق سازمان‌های امنیتی ارائه کرده و اعلام نموده است که در صورتی که به این سازمان نپیوندند، تروریست محسوب می‌شوند، دلیل دیگری بر نابودی دولت عراق و اشغال است چرا که آمریکا و دولت عراق با شکست طرح‌هایشان، ایجاد آشوب میان اعضای مقاومت را هدف قرار داده‌اند.

همچنین پلیس عراق اعلام کرد جسد  نیمه برهنه یکی از سه سرباز آمریکایی ربوده شده را  روزچهارشنبه در رودخانه فرات در شهر مسیب در جنوب بغداد کشف کرده است. ارتش آمریکا اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات در مورد گزارش‌هایی مبنی بر کشف جسد یکی از سربازان مفقود شده آمریکا در کانالی در این منطقه است.

کد خبر 22802

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز