چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت دفاع امریکا خبر اعزام یک ناو هواپیمابر جدید را به خلیج فارس تائید کرد. اما گفت همزمان با رسیدن ناوانترپرایز- ناو یو اس‌اس استنیس منطقه را ترک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه برایان ویتمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکاگفت: اعزام این ناو به معنی افزایش تعداد ناوهای امریکایی در خلیج فارس نیست . برایان ویتمن گفت: ناو جدید که یو اس اس انترپرایز نام دارد قرار است جایگزین یکی از دو ناو مستقر در خلیج فارس شود.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا باردیگر در پاسخ به این سوال که آیا وزارت دفاع تصمیم گرفته که ناو سوم را به خلیج فارس بفرستد؟ تاکید کرد: خیر چنین تصمیمی گرفته نشده است، این اقدام قسمتی از تعویض ناوها و امری عادی است.

مقامات رسمی وزارت دفاع به خبرنگاران گفتند: که همزمان با رسیدن ناوانترپرایز- ناو یو اس اس استنیس منطقه را ترک می‌کند.

این مقام ها گفته اند، هر دو ناوهواپیمابری که اکنون در منطقه خلیج فارس هستند ، در آینده نه چندان دور با فاصله زمانی اندکی منطقه را ترک می‌کنند.

برخی رسانه های غربی روز سه شنبه در خبرهای اولیه خود به نقل از " کوین کاسگریف " از سخنگویان نیروی دریایی آمریکا گفته بودند انترپرایز برای مقابله با رفتارخرابکارانه برخی کشورها و حمایت از نظامیان و تفنگداران دریایی امریکا در عراق و افغانستان  به خلیج فارس اعزام می شود و به دو ناو دیگر می‌پیوندد.

کد خبر 26302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز